• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6

گلایدر هوشمند – یادگیری پرواز تا ارتفاع ۷۰۰ متری با بهره‌گیری از جریان هوا

  • کد خبر : 13286
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
گلایدر هوشمند – یادگیری پرواز تا ارتفاع ۷۰۰ متری با بهره‌گیری از جریان هوا

محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به تولید یک گلایدر هوشمند شده‌اند که می‌تواند بدون نیاز به دخالت انسان و با استفاده از جریان هوای گرم تا ارتفاع ۷۰۰ متری پرواز کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این گلایدر هوشمند با جمع آوری اطلاعات از محیط اطراف و با افزایش آموخته‌ها و اطلاعاتش، می‌آموزد […]

محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به تولید یک گلایدر هوشمند شده‌اند که می‌تواند بدون نیاز به دخالت انسان و با استفاده از جریان هوای گرم تا ارتفاع ۷۰۰ متری پرواز کند.

گلایدر هوشمند - یادگیری پرواز تا ارتفاع 700 متری با بهره‌گیری از جریان هوا

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این گلایدر هوشمند با جمع آوری اطلاعات از محیط اطراف و با افزایش آموخته‌ها و اطلاعاتش، می‌آموزد که چگونه باید خود را با جریان هوای گرم هماهنگ کند تا بتواند بدین طریق ارتفاعش را تا حداکثر ۲۳۰۰ پا (۷۰۰ متر) ارتقا بخشد.

در واقع این هواپیما از همان اصول و آموزه‌هایی پیروی می‌کند که پرندگان و به خصوص عقاب‌ها از آن‌ها برای پرواز کردن و افزایش ارتفاع خود بهره می‌گیرند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که چگونه باید از جریان‌های هوایی گرم برای این کار استفاده کنند و گلایدر هوشمند جدید نیز با هوش مصنوعی خود می‌تواند در این زمینه با پرندگان رقابت کند. این هواپیما به طور خودکار در مورد زمان مناسب برای چرخش، حرکت اریب، کاهش ارتفاع و غیره تصمیم می‌گیرد.

طراحی و آزمایش این هواپیما با همکاری متخصصان ایتالیایی صورت گرفته است.

طول بال‌های گلایدر یادشده دو متر است و یک سیستم کنترل پرواز نیز برای استفاده در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است. داده‌های هر بار پرواز نیز بر روی رایانه نصب شده در این گلایدر هوشمند ثبت می‌شود و در پروازهای بعدی از آن‌ها برای بهینه‌سازی فرآیند حرکتی استفاده می‌شود.

منبع: مهرنیوز

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.