• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12

راه‌اندازی یک تجارت هوافضایی و ماهواره‌ای توسط Amazon Web Services

  • کد خبر : 19847
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
راه‌اندازی یک تجارت هوافضایی و ماهواره‌ای توسط Amazon Web Services

شرکت سرویس وب آمازون (AWS)، در حال توسعه فعالیت‌های صنعت فضایی خود با یک واحد تجاری اختصاصی به نام Aerospace and Satellite Solutions بوده که قرار است بر روی پروژه‌های فضایی متمرکز شود. ناسا و فعالان فضایی خصوصی و نظامی امریکا مانند لاکهید مارتین از جمله مشتریان در این حوزه هستند. AWS قبلاً در خدمت […]

شرکت سرویس وب آمازون (AWS)، در حال توسعه فعالیت‌های صنعت فضایی خود با یک واحد تجاری اختصاصی به نام Aerospace and Satellite Solutions بوده که قرار است بر روی پروژه‌های فضایی متمرکز شود. ناسا و فعالان فضایی خصوصی و نظامی امریکا مانند لاکهید مارتین از جمله مشتریان در این حوزه هستند. AWS قبلاً در خدمت مشتریان صنعت فضایی و ماهواره بوده است، از جمله ارائه ایستگاه زمینی AWS که ارتباطات ماهواره‌ای و پردازش داده‌ها را به عنوان یک سرویس فراهم کرده و به مشتریان کمک می‌کند تا در هنگام ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای خود، نیاز به راه‌اندازی ایستگاه‌های زمینی اختصاصی نداشته باشند.

سال گذشته، AWS قرارداد ارائه یک سرویس محاسبات ابری به پنتاگون را با ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد دلار از دست داد و Azure مایکروسافت برنده شد. آمازون رسماً این تصمیم را به چالش کشیده و نتایج آن چالش همچنان در جریان است. اما از دست دادن این قرارداد یک هشدار در AWS بود که برای تقویت ارتباطات خود در قراردادهای اختصاصی سازمان دفاعی باید کارهای بیشتری را انجام دهد.

در چند سال آینده، خدمات محاسبات ابری برای دارایی‌های ماهواره‌ای و فضایی یک تجارت عظیم بالقوه برای صنعت دفاعی محسوب می‌شود، به ویژه در ایالات متحده، جایی که بخشی از استراتژی نیروی فضایی (Space Force) و وزارت دفاع در حال تغییر به ماهواره‌های بزرگ قدیمی زمین ایستا (geostationary) و به سمت شبکه‌های مازاد و متنوع‌تر و مقرون به صرفه‌تر ماهواره‌های کوچک است که می‌توانند مکرراً و متناسب با شرایط، راه‌اندازی شوند.

تمرکز اصلی بر روی مشتریان دفاعی به این معنا نیست که شرکت‌های نوپا و شرکت‌های کوچک فضایی سود نخواهند برد؛ در واقع، آن‌ها باید بتوانند از مزایای هزینه‌ای که از آمازون به آن ها تعلق می گیرد، سود ببرند. در واقع، ایستگاه زمینی AWS اکنون در حال خدمت رسانی به شرکت‌های نوپای کوچک‌تر، از جمله Capella Space است. این شرکت اعلام کرد که با استفاده از AWS، فرماندهی و کنترل ماهواره آن و نیز فراهم کردن اطلاعات از ماهواره‌های تصویربرداری به مشتریان خود را بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر انجام خواهد داد.

این تمرکز جدید می‌تواند به پرداخت هزینه‌های سنگین در هر راه‌اندازی ماهواره‌ای، مانند راه‌اندازی ایستگاه زمینی کمک کند – یک امداد بسیار مورد نیاز که با توجه به ادامه یافتن شیوع ویروس COVID-19، بر افزایش توانایی‌های شرکت های نوپا، به ویژه در حوزه های فناوری مرزی مانند فضا، تأثیر دارد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.