• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
16

آغاز تولید جنگنده Saab Gripen توسط برزیل

  • کد خبر : 20036
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
آغاز تولید جنگنده Saab Gripen توسط برزیل

شرکت Saab Aeronáutica Montagens (SAM) تولید مقطع هایی از جنگنده Gripen E/F را در تاسیسات خود در حومه جنوبی São Paulo در برزیل آغاز کرده است. در ابتدا کارخانه سازه های هوایی به تولید مخروط های دم و بدنه جلویی برای Gripen E تک نفره خواهد پرداخت که به خط مونتاژ سوئد و خط برزیل […]

شرکت Saab Aeronáutica Montagens (SAM) تولید مقطع هایی از جنگنده Gripen E/F را در تاسیسات خود در حومه جنوبی São Paulo در برزیل آغاز کرده است. در ابتدا کارخانه سازه های هوایی به تولید مخروط های دم و بدنه جلویی برای Gripen E تک نفره خواهد پرداخت که به خط مونتاژ سوئد و خط برزیل ارسال می‌شود.

در این خط تولید ۷۰ نفر کار می کنند که بسیاری از آن‌ها قبل از تأسیس کارخانه تولید در برزیل، در سوئد تحت آموزش قرار گرفته‌اند. ایجاد تأسیسات SAM بخشی از توافق‌نامه انتقال ۱۰۰ درصدی فناوری به برزیل است که طبق آن، قرارداد ساخت و تولید Gripen E/F برای نیروی هوایی برزیل (FAB) در سال ۲۰۱۴ امضا شده است.

SAM انتظار دارد تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ کارمند داشته باشد. این کارخانه کار مونتاژ فرعی خود را گسترش خواهد داد که شامل مقاطع جلو و عقب بدنه، کاهنده سرعت (airbrake) و جعبه بال (wing box) مرکزی برای نسخه دو نفره می باشد که برزیل توسعه آن را از طریق مرکز شبکه توسعه طراحی گریپن (GDDN) که در نوامبر ۲۰۱۹ افتتاح شد، بر عهده دارد. اولین جنگنده دو نفره در حال حاضر توسط یک تیم مشترک برزیلی/سوئدی در سوئد در حال مونتاژ است.

طبق برنامه‌های فعلی، FAB تعداد ۲۸ فروند Gripen Es تک‌نفره – که در نیروی هوایی برزیل با نام F-39E مشخص شده است – و ۸ فروند F-39F دو نفره دریافت می‌کند. مراحل بعدی می‌تواند ۷۲ هواپیمای دیگر را به این ارقام اضافه کند. اولین هواپیمای F-39E برای برزیل – که اولین تولید Gripen E بود – در آگوست ۲۰۱۹ به پرواز درآمد و در ماه سپتامبر گذشته رسما تحویل داده شد. اگرچه این هواپیما برای آزمایش در سوئد مانده اما قرار است به زودی به برزیل منتقل شود تا عملیات آزمایش پرواز جدید در مجاورت تأسیسات GDDN انجام شود. انتظار می‌رود اولین Gripen F دونفره سال آینده در Linköping پرواز کند.

پس از این تحویل ها برای برزیل، قرار است ۱۱ فروند دیگر برای تحویل به FAB در اواخر سال ۲۰۲۱ در سوئد ساخته و مونتاژ شوند. ۲۳ هواپیمای باقی مانده از سفارش، در Gavião Peixoto مونتاژ می‌شوند که از این تعداد، ۸ مورد اول در سوئد ساخته خواهند شد و سپس برای تکمیل به صورت مونتاژ فرعی، انتقال داده می شوند.

در این میان، ناوگان آزمایشی Gripen E مستقر در Linköping به ۷ هواپیما افزایش یافته است که شامل سه هواپیمای توسعه (۳۹-۸ ، -۹ و -۱۰) و ۴ دستگاه از تولیدات اولیه است. آخرین مورد، ۶۰۰۴، اولین پرواز خود را در ۳۰ ژوئن انجام داد. طبق گفته Mikael Olsson، رئیس آزمایش و تأیید پرواز، ناوگان آزمایشی در حال حاضر مشغول فعالیت بر روی برنامه گسترش پاکت پروازی است، در حالی که همزمان سیستم‌های عملیاتی هواپیما را نیز آزمایش می‌کند. Olsson همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر پرواز آزمایشی که به زودی در برزیل آغاز می‌شود، یک مکان آزمایشی سوم نیز توسط نیروی هوایی و ستاد کل دفاعی FMV در سوئد تأسیس می‌شود.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=20036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.