• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

ساخت هواپیمای مسافربری با پیشرانه هیبریدی

  • کد خبر : 20698
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
ساخت هواپیمای مسافربری با پیشرانه هیبریدی

گروه EAG اولین هواپیمای منطقه‌ای هیبریدی-الکتریکی هیدروژنی با ظرفیت ۹۰ مسافر (H2EPS) را در دست طراحی دارد. این گروه با همکاری دانشگاه ناتینگهام (UoN) و سرمایه‌گذاری مشترک در حال ایجاد و توسعه سامانه‌های پیشرانه هیبریدی در کلاس KW-MW (ابررسانا و غیر ابررسانا)،  برای کاربردهای هوایی و غیرهوایی می‌باشند.این پروژه (H2EPS) در ابتدا بر روی توسعه […]

گروه EAG اولین هواپیمای منطقه‌ای هیبریدی-الکتریکی هیدروژنی با ظرفیت ۹۰ مسافر (H2EPS) را در دست طراحی دارد. این گروه با همکاری دانشگاه ناتینگهام (UoN) و سرمایه‌گذاری مشترک در حال ایجاد و توسعه سامانه‌های پیشرانه هیبریدی در کلاس KW-MW (ابررسانا و غیر ابررسانا)،  برای کاربردهای هوایی و غیرهوایی می‌باشند.این پروژه (H2EPS) در ابتدا بر روی توسعه و تجاری‌سازی سیستم‌های نیروی محرکه الکتریکی ۲ مگاوات برای کاربردهای هواپیماهای هیبریدی، تمام الکتریکی و هیدروژن-الکتریکی در بخش هوانوردی متمرکز خواهد بود. فنآوری‌های کلیدی این پروژه از طریق مشارکت‌های صنعتی، دانشگاهی و سرمایه‌گذاری در حال توسعه هستند. این گروه اخیراً قرارداد همکاری با Atkins (یکی از اعضای گروه SNC-Lavalin) امضاء کرده است که دارای قابلیت‌های فنی برای پشتیبانی از توسعه فناوری‌های منحصر بفرد Future Flight است. در این پروژه همچنین شرکت‌های Falko و CityJet نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دانشگاه ناتینگهام دارای قابلیت‌ها و امکانات پیشرو در زمینه الکترونیک و ماشین‌های الکتریکی برای کاربردهای هوافضا است و قبلاً نیز سیستم‌های محرکه هواپیما تا ۴MW/5MVA را ارائه کرده است.

EAG پروژه هواپیمای تجاری هیبریدی را مدیریت می‌کند، در حالی که UoN در بخش پیشرانه الکتریکی این پروژه مشارکت می‌کند.

کامران اقبال، بنیانگذار و مدیر عامل EAG، اظهار داشت: “EAG از ورود به این همکاری با دانشگاه ناتینگهام بسیار خرسند است. ما باید فناوری‌ها و پلتفرم‌های هواپیما را در اندازه و مقیاس مناسب توسعه دهیم تا تأثیر معناداری بر محیط‌زیست بگذاریم. تمرکز بر توسعه سیستم نیروی محرکه الکتریکی کلاس ۲ مگاوات گامی در جهت درست است که به طور قابل توجهی به حل چالش‌های رفع آلودگی هوا و حمل‌ونقل هوایی انبوه به طور همزمان کمک می‌کند.” معاون پژوهشی و فناوری در دانشگاه ناتینگهام، گفت: “دانشگاه ناتینگهام دارای تخصص پیشرو در جهان در توسعه سیستم‌های پیشرانه الکتریکی است و این همکاری فرصتی عالی برای UoN برای ارائه خدمات طولانی مدت است.

 

 

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=20698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.