• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
14

وینگمن مسلح در آینده بدون سرنشین خواهد شد

  • کد خبر : 19916
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
وینگمن مسلح در آینده بدون سرنشین خواهد شد

نیروی هوایی ایالات متحده ویدئویی درباره برنامه Skyborg خود منتشر کرده است. Skyborg که برای اولین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی شد، برگرفته از این  ایده در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی (AFRL) بود که پهپادهای مجهز به قابلیت های هوش مصنوعی برای خلبانان جنگنده یک مزیت محسوب می شود. Skyborg به […]

نیروی هوایی ایالات متحده ویدئویی درباره برنامه Skyborg خود منتشر کرده است. Skyborg که برای اولین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی شد، برگرفته از این  ایده در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی (AFRL) بود که پهپادهای مجهز به قابلیت های هوش مصنوعی برای خلبانان جنگنده یک مزیت محسوب می شود.

Skyborg به معنی تفکیک پهپادهای بدون سرنشین از کنترلرهای سرنشین دار آن ها بر روی زمین است.

پهپادهای نظامی معمولاً برای مأموریت‌های شناسایی به جای جنگی، مناسب هستند. پهپاد AI Skyborg نیز زمانی که برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفت، قرار نبود در مأموریت‌های جنگی یا هر گونه اقدامی در مناطق درگیری، حتی برای شناسایی استفاده شود.

اما اکنون به نظر می‌رسد که پهپاد Skyborg به عنوان وسیله‌ای جنگی برای خلبانان جنگنده در مأموریت‌ها به منظور مختل کردن شبکه‌های پدافند هوایی دشمن یا نشانه گرفتن هدف در حریم هوایی طراحی شده است. این پهپاد در حال پرواز با F-22 Raptor و F-35 Joint Strike Fighter نشان داده شده که به عنوان یک خورجین هوایی، پر از سلاح و مهمات از جمله موشک‌های هوا به هوا است.

انتظار می‌رود هزینه پهپاد Skyborg که می‌تواند تا ۸۰ میلیون دلار باشد، در مقایسه با هزینه هواپیماهای جنگنده مدرن، حداقل باشد.

Will Roper، مدیر اجرایی USAF می‌گوید: Skyborg مانند Luke Skywalker’s R2-D2 خواهد بود و هنگام تعامل با خلبانان جنگنده، داده‌ها را جمع‌آوری و عملکرد آن را تجزیه و تحلیل کرده و یاد می‌گیرد که در هر مأموریت تصمیمات بهتری بگیرد.

Roper می‌گوید: ما می توانیم سنسور (پهپاد) را از شلیک‌کننده (خلبان) جدا کنیم. در حال حاضر، آن‌ها بر روی تنها یک پلتفرم و همراه با یک فرد در آن کار می‌کنند.”
انتظار می‌رود که چندین شرکت هواپیمایی در برنامه ۱۵۸ میلیون‌ دلاری درخواست دهند که شامل Skyborg می‌باشد. نیروی هوایی ایالات‌متحده از ۲۵ میلیون دلار بیشتر برای ادغام هوش مصنوعی در Skyborg درخواست خواهد کرد. هر دو شرکت ژنراال اتمیک و Skunk Works لاکهید مارتین طرح‌هایی را برای Skyborg ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.