• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
16

طراحی و توسعه سیستم بومی کنترل ملخ برای هلیکوپتر MI-17 در هند

  • کد خبر : 19840
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
طراحی و توسعه سیستم بومی کنترل ملخ برای هلیکوپتر MI-17 در هند

هلیکوپتر چندمنظوره MI-17 اکنون در عملیات مقابله با ملخ مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس بیانیه‌ای که توسط وزارت کشاورزی منتشر شده‌است، نیروی هوایی هند (IAF) سه پایگاه تعمیر را در Chandigarh مأمور کرده تا وظیفه چالش برانگیز طراحی و توسعه بومی یک سیستم کنترل ملخ هوابرد (ALCS) را برای هلیکوپترهای Mi-17، با توجه به تأخیر […]

هلیکوپتر چندمنظوره MI-17 اکنون در عملیات مقابله با ملخ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس بیانیه‌ای که توسط وزارت کشاورزی منتشر شده‌است، نیروی هوایی هند (IAF) سه پایگاه تعمیر را در Chandigarh مأمور کرده تا وظیفه چالش برانگیز طراحی و توسعه بومی یک سیستم کنترل ملخ هوابرد (ALCS) را برای هلیکوپترهای Mi-17، با توجه به تأخیر پیش آمده در تهیه کیت‌های اصلاح از انگلستان، به دلیل قرنطینه ناشی از ویروس کرونا، به عهده بگیرند.

در این بیانیه گفته شده‌است که با استفاده از تمام اجزای بومی، سم‌پاشی آفت کش ها در هوا از طریق نازل‌هایی که در دو طرف هلیکوپتر Mi-17 نصب شده‌اند، انجام می‌شود.

نازل‌های مورد استفاده برای این هدف، ترکیبی از نازل‌های تجاری موجود و نازل‌های توسعه یافته توسط سازمان CSIO در Chandigarh است.

وزارت کشاورزی با پیش‌‍‌بینی حمله ملخ‌ها، قراردادی را با M/s Micron، انگلیس امضا کرده تا دو هلیکوپتر Mi-17 را برای سم‌پاشی آفت کش ها و مقابله با زایش ملخ‌ها در ماه می سال ۲۰۲۰ اصلاح کند.

با این حال، به دلیل شیوع بیماری COVID-19، شرکت مستقر در انگلیس، تنها پس از سپتامبر سال ۲۰۲۰ قادر به تولید و عرضه کیت اصلاح به IAF برای یکپارچه‌سازی و آزمایش سیستم می‌باشد.

در همین حال، هجوم بی‌سابقه ملخ ها در ماه می آغاز شد و به سرعت در بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت.

ماده Malathion با غلظت مناسب در مخزن کمکی داخلی با ظرفیت ۸۰۰ لیتر در داخل هلیکوپتر جاسازی شده است. این ماده و همچنین هوای فشرده شده با استفاده از پمپ الکتریکی در نازل‌ها پمپاژ می‌شود و می‌تواند سمپاشی را برای حدود ۴۰ دقیقه در منطقه آلوده به مساحت ۷۵۰ هکتار پوشش دهد.

تیمی از خلبانان و مهندسین تست Aircraft and Systems Testing Establishment در Bangalore، تست‌های هوایی و زمینی ALCS را بر روی هلیکوپتر اصلاح شده Mi-17 با موفقیت انجام داده‌اند.

ALCS به عنوان یک سیستم بومی توسعه یافته، مزایایی در بخش نگهداری بومی، قابلیت ارتقاء در آینده، حفظ ارز خارجی و کمک به خودکفایی کشور در تکنولوژی مربوط به هوانوردی را ارائه می‌دهد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19840

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.