• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

کپسول فضایی اوریون در آب‌های اقیانوسی آزمایش شد

  • کد خبر : 13654
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
کپسول فضایی اوریون در آب‌های اقیانوسی آزمایش شد

آزمایش‌های نهایی کپسول فضایی اوریون در آب‌های اقیانوسی برای بررسی فرود ایمن فضانوردان پس از بازگشت از سفر به سیاره مریخ انجام شد. آزمایش کپسول فضایی اوریون که قرار استبرای ماموریت‌های اکتشافی در فضای عمیق استفاده شود، به وسیله کارشناسان ناسا با نیروی دریایی آمریکا انجام شد. آزمایش‌ها در طول‌ روز و شب در بخش‌های […]

آزمایش‌های نهایی کپسول فضایی اوریون در آب‌های اقیانوسی برای بررسی فرود ایمن فضانوردان پس از بازگشت از سفر به سیاره مریخ انجام شد.

آزمایش کپسول فضایی اوریون که قرار استبرای ماموریت‌های اکتشافی در فضای عمیق استفاده شود، به وسیله کارشناسان ناسا با نیروی دریایی آمریکا انجام شد. آزمایش‌ها در طول‌ روز و شب در بخش‌های مختلفی از اقیانوس انجام شده است.

کارشناسان ناسا در تلاش برای افزایش ایمنی فضانوردان و محموله‌های حمل شده به وسیله کپسول فضایی اوریون هستند. کارشناسان در آخرین آزمایش کپسول فضایی به بررسی تجهیز‌ات نرم افزاری و سخت افزاری موجود در آن پرداخته‌اند. در آزمایش پیشین کپسول فضایی اوریون چند تن از فضانوردان ناسا نیز حضور داشتند و به تمرین خروج از کپسول فضایی و سوارشدن بر قایق نجات در خلیج مکزیک درنزدیکی ایالت تگزاس پرداختند.

این کپسول در صورت فرود در آب‌های اقیانوسی در بازگشت از ماموریت خود در فضا می‌تواند به مدت ۲۴ ساعت فضانوردان را در وضعیت ایمن درآب نگه دارد تا گروه‌های امدادی آن‌ها را بیابند. قایق نجات بازشونده، وسایل اضطراری مانند آب و مواد خوراکی برای زنده ماندن فضانوردان از دیگر تجهیز‌ات جانبی این کپسول فضایی است.

به گفته کارشناسان کپسول فضایی اوریون سال آینده میلادی در یک ماموریت بدون سرنشین به اطراف مدار کره ماه ارسال خواهد شد و درنهایت پس از گذراندن آزمایش‌های مختلف، روزی برای انتقال فضانوردان، محموله‌های ترابری و مواردی از این دست مورد استفاده محققان قرارخواهد گرفت.

کپسول فضایی اوریون در آب‌های اقیانوسی آزمایش شد

کپسول فضایی اوریون برای فرود در آب‌های اقیانوسی طراحی شده است و ابعادی بزرگ‌تر از فضاپیمای آپولو دارد. کارشناسان تجهیز‌اتی ویژه برای جلوگیری از غرق شدن کپسول فضایی در زمان فرود برسطح آب ابداع کرده اند، که سبب شناور شدن کپسول روی آب می‌شود. هرچند وجود قایق‌های نجات ویژه این امکان را به فضانوردان می‌دهد تا زمان رسیدن نیروی‌های امدادی و در صورت مساعد نبودن وضعیت حضور در کپسول فضایی از آن خارج شوند.

کپسول فضایی اوریون در آینده با استفاده از ماژول ساخته شده به وسیله شرکت لاکهید مارتین به فضا ارسال خواهد شد. زمان پرتاب موشک فضایی اوریون درسال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.