• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

جذب سرمایه ۲۵۰ میلیون دلاری برای افزایش بودجه SpaceX به ۳۶ میلیارد دلار

  • کد خبر : 17798
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
جذب سرمایه ۲۵۰ میلیون دلاری برای افزایش بودجه SpaceX به ۳۶ میلیارد دلار

طبق گزارش جدید مایکل شیتز از شبکه CNBC،شرکت SpaceX به دنبال تأمین بودجه جدیدی در حدود ۲۵۰ میلیون دلار است. با توجه به منابع CNBC، این افزایش سرمایه، کل بودجه SpaceX را به حدود ۳۶ میلیارد دلار خواهد رساند که این مبلغ در مقابل ارزیابی اخیر، بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. این […]

طبق گزارش جدید مایکل شیتز از شبکه CNBC،شرکت SpaceX به دنبال تأمین بودجه جدیدی در حدود ۲۵۰ میلیون دلار است. با توجه به منابع CNBC، این افزایش سرمایه، کل بودجه SpaceX را به حدود ۳۶ میلیارد دلار خواهد رساند که این مبلغ در مقابل ارزیابی اخیر، بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

این شرکت پرتاب موشک که توسط ایلان ماسک تاسیس شده و اداره می‌شود، تا به امروز بیش از ۳ میلیارد دلار بودجه جمع‌آوری کرده است.

SpaceX همچنین میزان قابل توجهی درآمد کسب می‌کند. به عنوان مثال، قرارداد آن برای توسعه فضاپیمای Crew Dragon به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا با ۳٫۱ میلیارد دلار بودجه از سوی آژانس منعقد شد. همچنین پرتاب هر یک از راکت های Falcon 9، ۶۰ میلیون دلار برای مشتریان هزینه دارد. سال گذشته، SpaceX سیزده پرتاب داشت.

این شرکت در حال توسعه فضاپیمای بعدی خود با نام “Starship” است. Starship به طور بالقوه قادر به جایگزین شدن با Falcon 9 و Falcon Heavy خواهد بود و به جای آن که بخش ها و سیستم هایی از آن قابل استفاده مجدد باشد، کل آن قابل استفاده مجدد خواهد بود. اگر پیش‌بینی‌های شرکت صحیح باشد، پس از عملیاتی شدن، این فضاپیما می‌تواند در هزینه ها صرفه‌جویی کرده و مزایای قابل توجهی را به SpaceX ارائه دهد، اما رسیدن به این نقطه عملیاتی نیاز به یک سرمایه عظیم برای توسعه فناوری در زمینه ساخت و پرواز ایمن Starship دارد.

Musk اخیراً جزئیاتی درباره برنامه‌های این شرکت برای ساخت نسخه‌های جدید Starship ارائه داده است. روند ساخت Starship نسبتاً گران قیمت می‌باشد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.