• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12

قرار دادن شهروندان در مدار توسط SpaceX

  • کد خبر : 17801
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
قرار دادن شهروندان در مدار توسط SpaceX

SpaceX قصد دارد چهار شهروند را در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ به فضا بفرستد تا به دور زمین سفر کنند. این شرکت فضایی از توافق نامه ای با یک شرکت گردشگری فضایی به نام Space Adventures خبر داد که امکان سفر را برای هفت شهروند خصوصی به (و از) ایستگاه فضایی بین […]

SpaceX قصد دارد چهار شهروند را در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ به فضا بفرستد تا به دور زمین سفر کنند. این شرکت فضایی از توافق نامه ای با یک شرکت گردشگری فضایی به نام Space Adventures خبر داد که امکان سفر را برای هفت شهروند خصوصی به (و از) ایستگاه فضایی بین المللی در راکت و فضاپیمای سایوز روسیه فراهم می کند.

Space Adventures گفت که قیمت این مأموریت فاش نخواهد شد. این دو شرکت تنها جزئیات اندکی نظیر آمادگی‌های ضروری برای گردشگران را اعلام کرده‌اند. در این سفر گردشگران با نسخه انسانی فضاپیمای SpaceX’s Dragon پرواز کرده و از ارتفاع تقریبی ۴۰۰ کیلومتری یعنی هم ارتفاع با ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، دو یا سه دور حول زمین می‌چرخند.

SpaceX پس از سال ها استفاده از فضاپیما برای ارسال محموله‌ها به ایستگاه فضایی، چند سال اخیر را صرف ساخت و آزمایش نسخه جدید Dragon به عنوان بخشی از قرارداد با ناسا برای پرتاب فضانوردان به ISS کرده است. این شرکت فضایی خصوصی به تازگی دومین آزمایش بزرگ پرواز Crew Dragon را انجام داده است که توانایی کپسول را برای فرار از یک راکت در حال انفجار نشان می‌داد.

مدیرعامل SpaceX، ایلان ماسک، چند سال است که ایده گردشگری فضایی را به عنوان یک تجارت در نظر می‌گیرد و بیش از حد نسبت به این موضوع خوش بین است. این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که هزینه‌های نامعلومی را از دو مشتری برای سفر به دور ماه با استفاده از Crew Dragon و راکت Falcon Heavy دریافت کرده است. SpaceX در آن زمان گفت که این سفر تا پایان سال ۲۰۱۸ اتفاق خواهد افتاد اما در سپتامبر سال ۲۰۱۸، این شرکت اعلام کرد که اکنون قصد دارد یکی از مسافران را با استفاده از موشک Big Falcon Big به دور ماه بفرستد. (هنوز مشخص نیست چه اتفاقی برای مشتری دوم افتاد.)

به همین ترتیب SpaceX مجبور شد اولین پرواز Crew Dragon را با فضانوردان ناسا به تأخیر بیندازد، چراکه در حال کار بر روی فرایند دریافت گواهینامه فضاپیما توسط ناسا بود. این پرواز قرار است اواخر امسال انجام شود.

سایر شرکت‌های خصوصی فضاپیمایی نیز برای ایجاد بازار گردشگری فضایی در تلاش هستند. شرکت های Virgin Galactic و Blue Origin از جمله این شرکت‌ها هستند؛ اگرچه هر دو شرکت دارای تجربیات کمتری هستند. Virgin Galactic می‌گوید قصد دارد نخستین گردشگران فضایی خود را اواخر امسال بفرستد و در آنجا آن‌ها بتوانند چند دقیقه را در سفینه فضایی به صورت بی وزن تجربه کنند. Blue Origin زمان مشابهی را برای سفر به فضا درون فضاپیما به مشتریان وعده می‌دهد که مشابه کپسول SpaceX’s Dragon است. (هر دو بلیط ۲۰۰۰۰۰ دلار هزینه دارند.)

در حالی که اطلاعات کمی در مورد پرواز تازه اعلام شده وجود دارد، SpaceX جزئیات داخل این فضاپیما که گردشگران جهان را به دور زمین می‌برد، شرح داده است. فضای داخلی کپسول دارای چند صندلی معلق و مجموعه ای از صفحات لمسی است. SpaceX همچنین لباس های فضایی را با طرح های سفارشی و براق و نیز کلاه ایمنی طراحی کرده که مسافران خواهند پوشید. لباس‌ها نسبت به طرح‌های قبلی کوچکتر بوده، اما در برابر فشار و سرما و شعله مقاوم هستند. به علاوه، این لباس‌ها دستکش‌هایی سازگار با صفحه لمسی داشته و هنگام بالا رفتن به فضا به صندلی‌ها قفل می‌شوند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.