• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

احاطه شدن کهکشان راه شیری توسط میلیون‌ها تن گریس

  • کد خبر : 13929
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
احاطه شدن کهکشان راه شیری توسط میلیون‌ها تن گریس

طبق کشف جدید ستاره‌شناسان، کهکشان راه شیری با مقدار زیادی گریس سمی پر شده است که در آینده می‌تواند مانع سفرهای فضایی و بین‌ ستاره‌ای شود. محققان دانشگاه New South Wales استرالیا و دانشگاه Ege ترکیه میزان کنونی این ماده سمی در فضای بین ستاره‌ای را محاسبه کردند. طبق برآورد آن‌ها۱۰۰ اتم کربن گریسی برای […]

طبق کشف جدید ستاره‌شناسان، کهکشان راه شیری با مقدار زیادی گریس سمی پر شده است که در آینده می‌تواند مانع سفرهای فضایی و بین‌ ستاره‌ای شود.

احاطه شدن کهکشان راه شیری توسط میلیون‌ها تن گریس

محققان دانشگاه New South Wales استرالیا و دانشگاه Ege ترکیه میزان کنونی این ماده سمی در فضای بین ستاره‌ای را محاسبه کردند. طبق برآورد آن‌ها۱۰۰ اتم کربن گریسی برای هر میلیون اتم هیدروژن وجود دارد به این معنی‌که کهکشان راه شیری به تنهایی حاوی ۱۰ میلیارد تریلیون تریلیون تن ماده گریس است.

به گفته تیم اسمیت استاد شیمی دانشگاه New South Wales، این گریس خوراکی نیست و ماده‌ای سمی و کثیف است که تنها در محیط آزمایشگاهی و فضای بین ستاره‌ای وجود دارد.

پرفسور اسمیت افزود: در حال حاضر در منظومه خورشیدی ما گریس وجود ندارد زیرا توسط بادهای خورشیدی خارج می‌شود. تنها راه رسیدن به آن ارسال یک فضاپیما با ماموریت بین ستاره‌ای خواهد بود.

دانشمندان در حال حاضر قصد دارند بر روی کربن به شکل پروانه تحقیق کنند و امیدوارند که طی این تحقیق به نقش کربن در ایجاد حیات پی ببرند. از لحاظ نظری، مولکول‌های کربنی می‌توانند حیات را بر روی سیارات مختلف ایجاد کنند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.