• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

کشف بزرگترین رشد جلبک‌های دریایی جهان با ماهواره‌های رصد زمین

  • کد خبر : 15226
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۳:۰۳
کشف بزرگترین رشد جلبک‌های دریایی جهان با ماهواره‌های رصد زمین

ماهواره‌های رصد زمین ناسا، بزرگترین رشد جلبک‌های دریایی در جهان را کشف کردند. این کمربند جلبکی حدود ۵۵۰۰ مایل معادل ۸۸۵۰ کیلومتر از غرب آفریقا تا خلیج مکزیک کشیده شده است. جلبک‌های قهوه‌ای که بعنوان کمربند بزرگ اقیانوس اطلس و با نام Sargassum شناخته می‌شوند، در هشت سال گذشته روی سطح گرمسیری اقیانوس اطلس شناور […]

شناسایی رشد جلبک‌های دریایی بر روی سطح زمین از طریق تصاویر ماهواره‌ای

ماهواره‌های رصد زمین ناسا، بزرگترین رشد جلبک‌های دریایی در جهان را کشف کردند. این کمربند جلبکی حدود ۵۵۰۰ مایل معادل ۸۸۵۰ کیلومتر از غرب آفریقا تا خلیج مکزیک کشیده شده است.

جلبک‌های قهوه‌ای که بعنوان کمربند بزرگ اقیانوس اطلس و با نام Sargassum شناخته می‌شوند، در هشت سال گذشته روی سطح گرمسیری اقیانوس اطلس شناور شده‌اند. در سال ۲۰۱۸، بیش از ۲۰ میلیون تن جلبک در کنار ساحل گرمسیری اقیانوس اطلس، دریای کارائیب، خلیج مکزیک و سواحل شرقی فلوریدا گسترش یافت.

وودی ترنر، مدیر برنامه‌ریزی و پیش‌بینی اکولوژیکی ناسا در واشنگتن گفت: مقیاس رشد این جلبک‌ها بسیار وسیع و بزرگ است و تصاویر ماهواره‌ای ابزار مفید و خوبی برای تشخیص و ردیابی آن‌ها براساس زمان بشمار می‌آید.

محققان دانشگاه علوم دریایی در دانشگاه فلوریدای جنوبی (USF) در سن‌پترزبورگ از تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ برای مطالعه زلزله‌های دریایی استفاده کردند و امیدوار بودند به عامل اصلی ایجاد آن پی ببرند.

این داده‌ها از طریق یک ابزار طیف‌سنجی تصویری با وضوح متوسط (MODIS) و توسط ماهواره‌های Terra و Aqua متعلق به ناسا جمع‌آوری شدند. این داده‌ها در سال ۲۰۱۱ تغییراتی را نشان دادند که قبلا به آن توجه نشده بود. طبق این تغییرات، این جلبک‌ها در واکنش به تغییرات جریان‌های اقیانوسی شکل می‌گیرد.

چوانمین هو، اقیانوس‌شناس دانشگاه علوم دریایی فلوریدای جنوبی و نویسنده اصلی این مطالعه در بیانیه‌ای گفت: شیمی اقیانوس‌ها باید تغییر پیدا کند تا  این جلبک‌ها از دسترس خارج شوند.

در شرایط عادی، Sargassum با ایجاد زیستگاه برای ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، خرچنگ‌ها و حتی پرندگان به زندگی سالم برای جانوران دریایی کمک می‌کند. با این حال، طبق مطالعات، رشد بیش از حد این جلبک‌ها می‌تواند باعث خفگی این موجودات و حیوانات دریایی شود.

هو افزود: تمامی این‌ها در نهایت مربوط به تغییرات آب و هوایی است. زیرا آب و هوا بر بارش و گردش آب و حتی فعالیت‌های انسانی نیز تاثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به رشد Sargassum و احتمالا ماندگاری آن‌ها شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.