• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

کاوشگر داون نیز به پایان ماموریت خود رسید

  • کد خبر : 13650
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کاوشگر داون نیز به پایان ماموریت خود رسید

کاوشگر مخصوص رصد و اکتشاف سیارک‌های ناسا مشهور به کاوشگر داون هم به جمع کاوشگر‌های از رده خارج ناسا پیوست. کارشناسان ناسا اعلام کرده‌اند هنوز اندکی از بازنشستگی اجباری کاوشگر کپلر نگذشته است که کاوشگر دیگر ناسا به نام داون ( Asteroid-Exploring Dawn Spacecraft) که برای بررسی و جست و جوی سیارک‌ها راهی فضا شده […]

کاوشگر مخصوص رصد و اکتشاف سیارک‌های ناسا مشهور به کاوشگر داون هم به جمع کاوشگر‌های از رده خارج ناسا پیوست.

کاوشگر داون نیز به پایان ماموریت خود رسید

کارشناسان ناسا اعلام کرده‌اند هنوز اندکی از بازنشستگی اجباری کاوشگر کپلر نگذشته است که کاوشگر دیگر ناسا به نام داون ( Asteroid-Exploring Dawn Spacecraft) که برای بررسی و جست و جوی سیارک‌ها راهی فضا شده بود، به دلیل اتمام ماموریت از دسترس خارج شده است.

کاوشگر داون درطول یازده سال فعالیت خود به بررسی و شناسایی دو شی بزرگ در کمربند سیارکی پرداخت، اما با اتمام سوخت آن ماموریت این کاوشگر ارزشمند نیز به اتمام رسید.

مقام‌های ناسا پنجشنبه هفته گذشته به طور رسمی اعلام کردند که ماموریت کاوشگر داون نیز به پایان رسیده است.

این کاوشگر فضایی از ماه ژوئن سال جاری درمسیری قرار گرفته است که درنهایت با برخورد با سیاره کوتوله سرس (Dwarf Planet Ceres) و تحت تاثیر نیروی ربایش سطح سیارک نابود خواهد شد.

کاوشگر داون از تاریخ یک نوامبر سال ۲۰۱۸، از سیستم‌های ارتباطی برنامه‌ریزی شده خارج شده است، و دیگر قادر نخواهد بود پنل‌های خورشیدی خود را برای شارژ به سوی خورشید تنظیم کند. همچنین این کاوشگر قادر به هدایت آنتن به سوی کره زمین برای ارسال اطلاعات نخواهد بود.

کارشناسان ناسا اطلاعات دریافتی از کاوشگر داون در طول یک دهه فعالیت را بسیار ارزشمند اعلام کرده و از دست دادن این کاوشگر فوق‌العاده را بسیار سخت توصیف کرده‌اند.

بازنشستگی کاوشگر داون، درحالی است که تنها چند روز از بازنشستگی تلسکوپ فضایی کپلر می‌گذرد. این ۲ کاوشگر‌ فضایی به دلیل اتمام ذخیره سوخت و ناتوانی در شارژ دوباره باتری‌های خورشیدی از دسترس خارج شدند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.