• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

چین در آستانه تکمیل منظومه ناوبری Beidou و پایان وابستگی به GPS

  • کد خبر : 16728
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲:۰۹
چین در آستانه تکمیل منظومه ناوبری Beidou و پایان وابستگی به GPS

با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۹، دنیا شاهد هیچ نشانه‌ای از کند شدن برنامه فضایی چین نیست. براساس گزارش رسانه‌های دولتی چین، این کشور در ۱۶ دسامبر دو ماهواره جدید برای منظومه ناوبری Beidou به فضا پرتاب کرد. این پرتاب در ساعت ۳:۲۲ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی انجام شد و به دنبال […]

چین در آستانه تکمیل منظومه ناوبری Beidou و پایان وابستگی به GPS

با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۹، دنیا شاهد هیچ نشانه‌ای از کند شدن برنامه فضایی چین نیست. براساس گزارش رسانه‌های دولتی چین، این کشور در ۱۶ دسامبر دو ماهواره جدید برای منظومه ناوبری Beidou به فضا پرتاب کرد.

این پرتاب در ساعت ۳:۲۲ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی انجام شد و به دنبال آن، چین تقریبا هدف خود را برای استقرار سیستم ناوبری جدیدش به پایان رساند.

رسانه‌های چینی اعلام کردند تنها دو ماهواره از ۲۴ ماهواره برنامه‌ریزی شده این منظومه در انتظار پرتاب هستند. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود این دو ماهواره در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به فضا فرستاده شوند، زمانی‌که این اتفاق رخ دهد، این منظومه کاملا عملیاتی خواهد شد. این برنامه حدود شش ماه از برنامه‌ریزی اصلی خود فاصله دارد.

این منظومه ماهواره‌ای در صورت کامل شدن، در هر زمان پنج تا شش ماهواره در مکان مشخصی روی کره زمین را پوشش خواهند داد و خدمات ناوبری جهانی را امکان‌پذیر می‌کنند. بنابراین، می‌توان این مجموعه از ماهواره‌های چینی را معادل با سیستم موقعیت‌یابی جهانی آمریکا (GPS) دانست که توسط اپراتورهای وسایل نقلیه و عابران پیاده در سراسر جهان استفاده می‌شود.

چین در آستانه تکمیل منظومه ناوبری Beidou و پایان وابستگی به GPS

پینگ وانگ، طراح اصلی این ماهواره‌ها گفت: “این سیستم چینی قادر به ارائه خدمات هوایی تمام وقت، پیمایش با دقت بالا، موقعیت‌یابی و زمان‌بندی در هر نقطه در سراسر جهان خواهد بود و دامنه خدمات خود را از حالت منطقه‌ای به جهانی گسترش می‌دهد. ایجاد چنین منظومه‌ای به وابستگی چین به ماهواره‌های ناوبری خارجی در موقعیت‌یابی و زمان‌بندی به خارج از کشور پایان خواهد داد.”

آخرین پرتاب موفق چین پس از آن انجام می‌شود که این کشور در شش هفته گذشته چندین پرتاب داشته است. نقاط عطف اخیر این کشور شامل راه‌اندازی دو ماهواره در همان مرکز پرتاب و پرتاب آن‌ها با فاصله زمانی شش ساعت و یک جفت ماهواره دیگر در فاصله حدود سه ساعت از هم است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.