• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

چالش آماتورهای اروپایی برای گرفتن اولین سیگنال از ماهواره مکعبی جدید Brand

  • کد خبر : 16685
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
چالش آماتورهای اروپایی برای گرفتن اولین سیگنال از ماهواره مکعبی جدید Brand

در روز ۱۷ دسامبر، سازمان فضایی اروپا اقدام به پرتاب OPS-SAT، یک ماهواره مکعبی جدید، بر روی موشک سایوز از پایگاه پرتاب Kourou واقع در گویان فرانسه خواهد کرد. سیستم ردیابی این ماهواره براساس سیارات عمل می‌کند. پس از رسیدن به فضا، OPS-SAT صفحه‌های خورشیدی و آنتن فرکانسی فوق بالایش را باز می‌کند و پس […]

چالش آماتورهای اروپایی برای گرفتن اولین سیگنال از ماهواره جدید Brand

در روز ۱۷ دسامبر، سازمان فضایی اروپا اقدام به پرتاب OPS-SAT، یک ماهواره مکعبی جدید، بر روی موشک سایوز از پایگاه پرتاب Kourou واقع در گویان فرانسه خواهد کرد.

سیستم ردیابی این ماهواره براساس سیارات عمل می‌کند. پس از رسیدن به فضا، OPS-SAT صفحه‌های خورشیدی و آنتن فرکانسی فوق بالایش را باز می‌کند و پس از آن ارسال سیگنال‌ها از فضا به زمین شروع می‌شوند.

در این صورت آماتورهای رادیویی بنا به درخواست تیم کنترل ماموریت سازمان فضایی اروپا در Darmstadt آلمان، می‌توانند اولین سیگنال‌ها را از این ماهواره کوچک بگیرند و آن را در فضا ردیابی کنند.

ماهواره OPS-SAT با ارتفاع ۳۰ سانتیمتر، اولین نوع ماهواره مکعبی است که به صراحت برای این آزمایش طراحی شده است. این ماهواره به نوعی مانند یک زمین بازی علمی در فضا است. این فضاپیما مجهز به دوربین با وضوح بالا، تجهیزات رادیویی و موارد دیگر است که ده برابر قدرتمندتر از سایر ماهواره‌های سازمان فضایی اروپا خواهد بود.

آزمایش کنندگان می‌توانند از این پلتفرم برای تست نرم‌افزار و برنامه‌ها استفاده کنند. تحقیقاتی که در حال حاضر برای این ماهواره مکعبی برنامه‌ریزی شده است شامل آزمایشاتی است که موارد زیر را در بر می گیرد.

هنگام پرواز، به سرعت تصاویر زمین را با استفاده از شبکه‌های عصبی و فناوری یادگیری عمیق پردازش می‌کند، تا تشخیص و نظارت بر وقایعی مانند آتش سوزی جنگل آسان‌تر و سریع‌تر صورت گیرد.

کنترل این ماهواره از راه دور انجام می‌شود.

ماهواره OPS-SAT به عنوان نقطه میانه راه برقراری ارتباط بین زمین و مریخ‌نورد است در یک مکان جداگانه عمل می‌کند.

ایده اجرای این مأموریت کاملاً خودکار فضایی، با استفاده از هوش مصنوعی آزمایش می‌شود و از یک گیرنده رادیویی قابل برنامه‌ریزی برای اندازه‌گیری تداخل در ارتباطات با دیگر فضاپیماها استفاده می‌کند. همچنین ایده استفاده از نور لیزر نیز برای انتقال ایمن داده‌ها تعبیه شده است.

در حال حاضر، نه تنها سازمان فضایی اروپا از آماتورهای رادیویی برای درگیر شدن با OPS-SAT دعوا کرد، بلکه فرصتی را برای همه فراهم کرده است تا بتوانند به عنوان یک آزمایشگر از تمامی امکانات این ماهواره استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.