• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
11

پرتاب Progress 73 روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی

  • کد خبر : 15352
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
پرتاب Progress 73 روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی

شرکت پرُگرس “Progress” روسیه در ۳۱ جولای پرتابگر باربری جدید خود را با هدف ارسال سریع فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، به فضا پرتاب کرد. این پرتاب از سکوی شماره ۳۱ پایگاه بایکونور قزاقستان در ساعت ۸:۱۰ دقیقه صبح با موفقیت انجام شد. پرتابگر باربری Progress 73 نزدیک به سه تن تجهیزات و محموله را […]

پرتاب Progress 73 روسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

شرکت پرُگرس “Progress” روسیه در ۳۱ جولای پرتابگر باربری جدید خود را با هدف ارسال سریع فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، به فضا پرتاب کرد.

این پرتاب از سکوی شماره ۳۱ پایگاه بایکونور قزاقستان در ساعت ۸:۱۰ دقیقه صبح با موفقیت انجام شد. پرتابگر باربری Progress 73 نزدیک به سه تن تجهیزات و محموله را برای خدمه ایستگاه فضایی با خود به فضا حمل کرد.

مقامات ناسا اعلام کردند، حدود سه ساعت بعد (ساعت ۱۱:۲۹ دقیقه صبح) محموله‌ها به ایستگاه فضایی رسیده اند.

Progress 73 حدود ۵۴۱۱ پوند معادل ۲۴۵۴ کیلوگرم محموله با خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل کرده که ۱۱۰ پوند معادل ۵۰ کیلوگرم آن اکسیژن، ۹۲۶ پوند معادل ۴۲۰ کیلوگرم آن آب، ۱۷۶۴ پوند آن سوخت و ۲۶۱۱ پوند معادل ۱۱۸۴ کیلوگرم آن مواد خشک مانند مواد غذایی، لباس و سایر اقلام ضروری بوده است.

فضاپیمای Progress یک پرتابگر باری بدون سرنشین مشابه فضاپیمای سرنشین‌دار Soyuz است که توسط آژانس فضایی روسیه برای پرواز و ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود. با این تفاوت که فضاپیمای سرنشین‌دار Soyuz دارای کپسول بازگشت‌پذیر برای فضانوردان است اما پرتابگر Progress تنها بارهای ضروری و سوخت را برای تامین ذخایر ایستگاه حمل می‌کند.

Progress یک پرتابگر یکبار مصرف است و در انتهای ماموریت، این وسیله به همراه زباله و وسایل غیر ضروری، در جو زمین و بر روی مناطق دور افتاده اقیانوس آرام می‌سوزد؛ مانند اتفاقی که در ۲۹ جولای رخ داد.

علاوه بر Progress73، پرتابگرهای باری دیگری مانند Dragon متعلق به شرکت امریکایی SpaceX که در ۲۷ جولای، دو روز پس از پرتابش از پایگاه Cape Canaval در فلوریدا، به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیده است. پرتابگرهای Cygnus متعلق به Northrop Grumman و H-2 ژاپن نیز پروازهای منظمی به ایستگاه فضایی بین‌المللی دارند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.