• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

پرتاب ماهواره های مخابراتی مصری به فضا، با موشک Ariane 5

  • کد خبر : 16562
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
پرتاب ماهواره های مخابراتی مصری به فضا، با موشک Ariane 5

موشک Ariane 5 در روز ۲۶ نوامبر دو ماهواره مخابراتی را با هدف ارتقا و افزایش اتصال تلفن همراه برای مشتریان دولتی و تجاری در مدار قرار داد. پرتاب Ariane 5 که در ساعت ۴:۲۳ از مرکز فضایی گویانا در نزدیکی کورو، گویان فرانسه انجام شد، چهارمین پرواز موفقیت‌آمیز موشک Arianespace در سال جاری بود. […]

موشک Ariane 5 در روز ۲۶ نوامبر دو ماهواره مخابراتی را با هدف ارتقا و افزایش اتصال تلفن همراه برای مشتریان دولتی و تجاری در مدار قرار داد.

پرتاب Ariane 5 که در ساعت ۴:۲۳ از مرکز فضایی گویانا در نزدیکی کورو، گویان فرانسه انجام شد، چهارمین پرواز موفقیت‌آمیز موشک Arianespace در سال جاری بود. تیم نظارت پرتاب در طول پخش مستقیم آن گفت: این دو ماهواره حدود نیم ساعت پس از بلند شدن موشک از مرحله بلوک انتقال مداری جدا شدند.

پرتاب روز سه شنبه ۲۵۰مین پرتابی بود که از سال ۱۹۷۹ توسط Arianespace انجام شده است.

Tiba-1، اولین ماهواره ارتباطی مصری برای مشتریان دولتی و تجاری است که در مدار قرار می‌گیرد. دو شرکت Thales Alenia Space و Airbus Defence and Space پیمانکاران اصلی این پروژه بودند. آن‌ها مدیریت بر روی ساخت و ساز این ماهواره را به نمایندگی از سوی دولت مصر که فضاپیما را اداره می‌کند، برعهده داشتند.

Arianespace در بیانیه‌ای به خدمات طولانی و همکاری مشترک Airbus با Arianespace اشاره کرد و گفت: این ماهواره ۱۲۷مین ماهواره ایرباس است که ارائه‌دهنده پرتاب اروپا آن را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است. Arianespace افزود، این مأموریت همکاری مثمر ثمر بین دو شرکت را که از زمان تاسیس Arianespace در سال ۱۹۸۰ شروع شده است، ادامه می‌دهد.

این ماموریت ابتدا به دلیل مشکل در ساختار پشتیبانی زمین و سپس به دلیل هوای بد چند روز به تأخیر افتاده بود. مقامات Arianespace در بیانیه‌ای گفتند که Arianespace در ابتدا قصد دارد روز جمعه (۲۲ نوامبر) پرتاب را انجام دهد، اما حدود ۲۰ دقیقه قبل از برخاست، شمارش معکوس را متوقف کردند، زیرا مهندسان ناهنجاری‌ای در منبع تغذیه بخش زمینی مجموعه پرتاب Ariane 5 شناسایی کرده بودند. تلاش بعدی برای پرتاب روز دوشنبه (۲۵ نوامبر) انجام شد که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی دوباره متوقف شد.

ماهواره دیگر این پرتاب Inmarsat GX5 است که توسط Thales Alenia Space ساخته شده است. GX5 پنجمین و پیشرفته‌ترین ماهواره از خانواده ماهواره‌های جهانی Xpress است که برای ارتباطات موبایل استفاده می‌شوند.

Arianespace گفت: ماهواره جدید “از رشد سریع تقاضای مشتری برای خدمات GX در اروپا و خاورمیانه پشتیبانی خواهد کرد، به خصوص برای مسافرهای حمل و نقل هوایی وای فای و خدمات دریایی تجاری”.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.