• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

پرتاب ماهواره مخابراتی پیشرفته برای ارتش ایالات متحده توسط پرتابگر Atlas V

  • کد خبر : 15477
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰:۰۷
پرتاب ماهواره مخابراتی پیشرفته برای ارتش ایالات متحده توسط پرتابگر Atlas V

پرتابگر Atlas V متعلق به United Launch Alliance (ULA) صبح روز ۸ آگوست به فضا پرتاب شد و ماهواره مخابراتی پیشرفته نیروی هوایی ارتش ایالات متحده را به فضا رساند. این موشک مجهز به پنج موتور سوخت جامد است و از سکوی پرتابی در مجموعه پرتاب فضایی ۴۱ در پایگاه Cape Canaval نیروی هوایی آمریکا […]

پرتاب ماهواره مخابراتی پیشرفته برای ارتش ایالات متحده توسط پرتابگر Atlas V

پرتابگر Atlas V متعلق به United Launch Alliance (ULA) صبح روز ۸ آگوست به فضا پرتاب شد و ماهواره مخابراتی پیشرفته نیروی هوایی ارتش ایالات متحده را به فضا رساند.

این موشک مجهز به پنج موتور سوخت جامد است و از سکوی پرتابی در مجموعه پرتاب فضایی ۴۱ در پایگاه Cape Canaval نیروی هوایی آمریکا در فلوریدا در ساعت ۶:۱۳ دقیقه پرتاب شد. این پرتاب بدلیل اشکالات فنی جزئی با ۲۹ دقیقه تاخیر انجام شد. محموله این موشک یکی از پیشرفته‌ترین ماهواره‌های مخابراتی به نام AEHF-5 است که ارتباط مخابراتی امن بین نیروهای نظامی و رییس جمهور ایالات متحده مانند مخابره فیلم‌ها در لحظه‌ را فراهم می‌کند.

منظومه ماهواره‌های AEHF با بودجه ۱/۱ میلیارد دلاری توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شد. این منظومه شامل شش ماهواره می‌شود و جایگزین منظومه ماهواره‌ نظامی Milstar هستند. در این پرتاب، یک ماهواره مکعبی آزمایشی متعلق به ارتش ایالات متحده نیز به فضا فرستاده شد.

در ابتدا قرار بود این پرتاب در ۲۵ ژوئن انجام شود که بدلیل خرابی در یکی از قطعات در بازرسی قبل پرتاب به ۸ آگوست موکول شد. این پرتاب دو روز پس از پرتاب ماهواره مخابراتی اسرائیلی Amos-17 توسط Falcon 9 انجام شد.

افزایش تعداد ارائه‌دهندگان خدمات پرتاب در مجموعه Cape Canaval، نیروی هوایی را به اصلاح روش‌ها و به روز رسانی زیرساخت‌ها وا می‌دارد تا مکان بهتری برای پشتیبانی از پرتاب‌ها و خرابی‌های کمتر فراهم کنند. طبق گفته مقامات نیروی هوایی، هدف آن‌ها فراهم کردن شرایطی است که بتوانند در عرض ۲۴ ساعت چندین پرتاب را انجام دهند. البته دستیابی به این هدف (انجام چندین پرتاب در یک روز)، بستگی به مجموعه پرتابی که پرتاب از آن انجام می‌شود، منابع موردنیاز و محدوده مورد استفاده دارد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.