• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

پرتاب اولین ماهواره مخابراتی کاسیفیک و برنامه این گروه برای سفارش ماهواره دوم

  • کد خبر : 14180
  • ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
پرتاب اولین ماهواره مخابراتی کاسیفیک و برنامه این گروه برای سفارش ماهواره دوم

ماهواره مخابراتی “کاسیفیک ۱” (Kacific-1) در فصل پاییز سال ۲۰۱۹ بوسیله راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا ارسال خواهد شد. کمتر از یک سال به پرتاب ماهواره مخابراتی کاسیفیک مانده است و این گروه در حال برنامه‌ریزی برای استخدام بمنظور آماده کردن سرویس خود در آسیا و حوزه اقیانوس آرام است. کاسیفیک مستقر در […]

ماهواره مخابراتی “کاسیفیک ۱” (Kacific-1) در فصل پاییز سال ۲۰۱۹ بوسیله راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا ارسال خواهد شد.

پرتاب اولین ماهواره مخابراتی کاسیفیک و برنامه این گروه برای سفارش ماهواره دوم

کمتر از یک سال به پرتاب ماهواره مخابراتی کاسیفیک مانده است و این گروه در حال برنامه‌ریزی برای استخدام بمنظور آماده کردن سرویس خود در آسیا و حوزه اقیانوس آرام است.

کاسیفیک مستقر در سنگاپور با دفتری در کشور جزیره‌ای وانواتو، از سال ۲۰۱۷ سرویس ارتباطی موقتی را با استفاده از شبکه‌ای بر اساس پوشش باند فرکانسی Ku دریافتی از ماهواره‌های دیگر، راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل اجرایی کاسیفیک کریستین پاتورو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که موفقیت این سرویس ارتباطی راه را برای “کاسیفیک ۱” که امسال بوسیله یک راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا ارسال می‌شود، آماده کرد و این اعتماد به نفس را به کاسیفیک داد تا برای سفارش ماهواره دوم برنامه‌ریزی کند.

پاتورو افزود، ماهواره مخابراتی “کاسیفیک ۱″، یک ماهواره «کوندوست» با توان عملیاتی باند فرکانسی Ka بالا که دارای ساختار مشابه “JCSAT-18” ژاپنی است برای ارسال به فضا در فصل سوم سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود. شرکت بویینگ ماهواره را می‌سازد.

پاتورو افزود، مشتری‌هایی که قراردادهای دریافت یا پرداخت “کاسیفیک ۱” حدود ۶۱۸ میلیون دلار ارزش دارند. بسیاری از ۵۶ آنتن نقطه‌ای که در ۲۵ کشور از کوه‌های نپال گرفته تا جزایر پولینزیا فرانسوی قرار دارند، کاملا با مشتریان مربوطه همگام شده‌اند.

در ابتدا اعلام شده بود با ۵۷ آنتن، اما طبق گفته‌های پاتورو این طراحی بعد از بررسی نهایی برای پوشش ماهواره در سال ۲۰۱۷ با ۵۶ آنتن نهایی شد. به جز دو آنتن، تمامی آنتن‌ها قبل از پرتاب دارای مشتری هستند.

نقشه پوشش ماهواره مخابراتی کاسیفیک 1

پاتورو افزود در حال حاضر تعداد افراد کاسیفیک چیزی در حدود ۲۰ نفر است، اما امیدواریم برای مرکز عملیات شبکه‌ای که قرار است در سنگاپور ساخته شود خدمه فنی مورد نیاز است؛ تا ماه جون این عدد به ۴۰ تا ۴۵ افزایش یابد و همچنین فروش و بازاریابی نیز تقویت شود.

پاتورو گفت کاسیفیک قصد ندارد تا قبل از ارسال “کاسیفیک ۱” برای ماهواره “کاسیفیک ۲” سفارشی بگیرد، اما برای آمادگی‌های اولیه این پروژه هزینه می‌کند.

او افزود: «ما اخیرا طرحی برای ماهواره “کاسیفیک ۲” را در شرکت ارائه کردیم. این طرح دقیقا همان چیزی است که آن را مد نظر قرار داشته‌ایم و فقط می‌خواهیم مطئن شویم که این اتفاق در زمان مناسب رخ خواهد داد.»

در ماه سپتامبر، شرکت کاسیفیک قرارداد ۱۱ میلیون دلاری با شرکت دفاعی و امنیتی کراتوس منعقد کرد تا ایستگاه‌های زمینی مرتبطی را برای ماهواره بسازد.

پاتورو گفت این شرکت در مجموع ۵ ایستگاه زمینی (دو ایستگاه در اندونزی، دو ایستگاه در فیلیپین و یک ایستگاه در استرالیا) خواهد داشت. تعدد مکان‌ها در شرایط بد آب و هوایی تنوع ایستگاه‌ها را فراهم می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که تنظیم کننده‌ها، دسترسی به بازار را برای تمام مردم تحت پوشش توسط ماهواره “کاسیفیک ۱” تامین می‌کنند.

کاسیفیک برای ارائه ارتباطات از طریق پایانه‌های بسیار کوچک بر مدارس، بیمارستان‌ها، شرکت‌ها، مراکز دولتی و سایر مشتریان متمرکز شده است. پاتورو گفت که کاسیفیک برنامه‌هایی برای ارائه سرویس‌های تلفن همراه و خدمات ماهواره‌ای نیز دارد. او افزود که کاسیفیک تمرکز اصلی را برای حمل و نقل هوایی و دیگر بازارهای جانبی که اکثریت اپراتورهای ماهواره‌ای دنبال آن هستند، نخواهد داشت.

پاتورو افزود حداکثر توان عملیاتی تخمین زده شده کاسیفیک-۱ چیزی در حدود ۷۵ گیگابیت بر ثانیه است. کاسیفیک-۲ احتمالا بیشتر از این توان عملیاتی دارد. او افزود، احتمالا از یک باس ماهواره مستقل به جای یک پلتفرم مشترک مانند “کاسیفیک ۱” یا “JCSAT-18” استفاده خواهد شد. او همچنین گفت “کاسیفیک ۲” حضور شرکت را در آسیا و حوزه اقیانوس آرام تقویت خواهد کرد و ممکن است پوشش را به سمت غرب گسترش دهد.

پس از موفقیت سرویس موقت کاسیفیک و بیشتر شدن مشتریان، این شرکت برنامه‌ای را برای اختصاص ماهواره‌ای به جزایری که اغلب توسط سایر اپراتورها نادیده گرفته می‌شوند، ارائه خواهد کرد. پاتورو گفت کاسیفیک ارتباط ارزان قیمتی را در ناحیه ارائه می‌دهد و این به پیشی گرفتن از سایر رقبا کمک می‌کند و شرکت این برتری را حفظ خواهد کرد.

او افزود: «کاسیفیک یک مزیت بسیار قوی مانند حرکت اول شطرنج دارد. ما بازار خود را می‌شناسیم، ما مشتری خود را می‌شناسیم. همانطور که می‌دانید در صنعت ماهواره، حرکت اول بسیار مهم است».

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.