• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

همکاری زیمنس و سوناکا با سازمان فضایی اروپا در ساخت لایه‌ای

  • کد خبر : 15131
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰:۲۷
همکاری زیمنس و سوناکا با سازمان فضایی اروپا در ساخت لایه‌ای

زیمنس (Siemens) و سوناکا (Sonaca) قراردادی با موضوع توسعه کاربردهای طراحی برای ساخت لایه‌ای فلزی در صنعت هوافضا با سازمان فضایی اروپا امضاء کردند. هر دوی این شرکت‌ها بمنظور ارتقای پلتفرم نوآورانه و دیجیتال زیمنس برای صنعتی‌سازی ساخت لایه‌ای در صنعت هوافضا در چارچوب پروژه Design4AM همکاری خواهند کرد. آن‌ها بر روی یکپارچه‌سازی مهندسی مولد، […]

همکاری زیمنس و سوناکا با سازمان فضایی اروپا در ساخت لایه‌ای

زیمنس (Siemens) و سوناکا (Sonaca) قراردادی با موضوع توسعه کاربردهای طراحی برای ساخت لایه‌ای فلزی در صنعت هوافضا با سازمان فضایی اروپا امضاء کردند.

هر دوی این شرکت‌ها بمنظور ارتقای پلتفرم نوآورانه و دیجیتال زیمنس برای صنعتی‌سازی ساخت لایه‌ای در صنعت هوافضا در چارچوب پروژه Design4AM همکاری خواهند کرد. آن‌ها بر روی یکپارچه‌سازی مهندسی مولد، توپولوژی، بهینه‌سازی، تحلیل‌های آینده‌نگری، شبیه‌سازی فرآیندها، ساخت و آماده‌سازی و ایجاد محصول تمرکز دارند.

شرکت سوناکو از مختصصانی در زمینه اربردهای فضایی، ترکیب ساخت، مواد و فرآوری آن، تست و روش‌های عددی برای صحه‌گذاری زنجیره استفاده می‌کند.

بودجه مالی این پروژه توسط سازمان فضایی اروپا و اداره سیاست‌گذاری علمی بلژیک تامین می‌شود. هدف اصلی این پروژه طراحی و تولید قطعات سبک فضایی با رویکرد عملکرد و هزینه بهینه است.

مهندسان نیز می‌توانند اصول طراحی مختلف را در فرآیندی حلقه بسته و خودکار با استفاده از نرم‌افزار Siemens NX و Simcenter مشاهده کنند. در این فرآیند پارامترهایی نظیر عملکرد مهندسی، فرآیند ساخت و هزینه عملیاتی موردنیاز در نظر گرفته شده است.

پدرو رومئو فرناندز، مدیرکل سوناکو اسپیس می‌گوید: ما با استفاده از دانش بالای‌مان در حوزه هوافضا و تکنولوژی نرم‌افزارهای زیمنس مانند طراحی نوآورانه، توپولوژی بهینه‌سازی خودکار و شبیه‌سازی فرآیند تولید، به مهندسان برای دستیبابی به هزاران انتخاب طراحی در کسری از زمان کمک می‌کنیم. سپس آن‌ها طراحی‌ها را در شرایط مختلف فیزیکی آزمایش می‌کنند تا بهترین طراحی برای پروژه خود را انتخاب کنند.

به گفته زیمنس، ساخت لایه‌ای ابزار مهمی برای صنعت فضایی است تا بتواند سازه‌های خود را سبک‌تر از روش سنتی بسازد. همچنین این شرکت اضافه کرد، روش ساخت لایه‌ای تقریبا برای هر نوع سازه پیچیده‌ای مانند ماهواره‌بر، پیشرانش، ماهواره و قطعات مختلف فضاپیما قابل استفاده است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.