• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

نیاز ناسا به سکوی پرتاب متحرک دوم برای موشک‌ غول‌پیکر و سنگین

  • کد خبر : 15886
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۵۴
نیاز ناسا به سکوی پرتاب متحرک دوم برای موشک‌ غول‌پیکر و سنگین

طبق برنامه اصلی ناسا، این آژانس قصد دارد قراردادی برای ساخت دومین سکوی پرتاب متحرک در مرکز فضایی کندی (Kennedy Space Center) منعقد کند. این آژانس فضایی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که سکوی پرتاب متحرک دومی ساخته نمی‌شود زیرا هیچ بودجه‌ای برای ساخت آن در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته نشده است. در مقابل، […]

نیاز ناسا به سکوی پرتاب متحرک دوم برای موشک‌ غول‌پیکر و سنگین

طبق برنامه اصلی ناسا، این آژانس قصد دارد قراردادی برای ساخت دومین سکوی پرتاب متحرک در مرکز فضایی کندی (Kennedy Space Center) منعقد کند.

این آژانس فضایی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که سکوی پرتاب متحرک دومی ساخته نمی‌شود زیرا هیچ بودجه‌ای برای ساخت آن در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته نشده است. در مقابل، ناسا قصد داشت سکوی پرتاب متحرک فعلی خود را اصلاح کند و ارتقا دهد.

اکنون ناسا اعلام کرد که شرکت Bechtel National Inc. واقع در ویرجینیا، سکوی پرتاب متحرک دومی به نام Mobile Launcher 2 یا به طور مخفف ML2 را طراحی و آن را خواهد ساخت. وجود یک سکوی پرتاب دیگر، مدت زمان استفاده از دو نسخه سیستم پرتاب فضایی ناسا را کاهش خواهد داد. این موشک قدرتمندترین موشک آژانس خواهد بود. طبق اعلام ناسا، انتظار می‌رود شرکت Bechtel National Inc. طراحی، ساخت، آزمایش و راه‌اندازی این سکوی پرتاب متحرک را طی مدت ۴۴ ماه و از اول جولای آغاز کند.

بدون وجود سکوی پرتاب متحرک دوم، این آژانس فضایی می‌بایست از موشک SLS Block 1 پس از اصلاح پلتفرم آن قبل از راه‌اندازی و بلندتر کردن آن (SLS Block 1B) برای پرتاب استفاده کند.

طبق گزارش مشاوره‌ای در سال ۲۰۱۷، کارگروه مشاوره‌ای ایمنی هوافضا توصیه کرد که سکوی پرتاب متحرک دیگری ایجاد شود. با ایجاد سکوی دوم، ۳۳ ماه بین پرتاب‌ها صرفه‌جویی زمانی خواهد شد و همچنین از بروز مشکلات ایمنی ناشی از خرابی در هر دو سکو و یا نیروی کار راه‌اندازی در سکوی پرتاب زمینی پیشگیری خواهد شد.

ML2 برای مونتاژ، پردازش و پرتاب SLS Block 1B و فضاپیمای Orion برای ماموریت ماه تا مریخ ناسا با رویکرد اکتشافی استفاده خواهد شد. رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ قبل از تلاش برای فرستادن انسان به مریخ، از ناسا خواسته است که ابتدا انسان‌ها را به ماه برگرداند.

جیم بریدنستین، مدیر ناسا در بیانیه‌ای گفت: این بار وقتی به ماه برویم، خواهیم ماند. از این ماندن در ماه استفاده خواهیم کرد تا جهش و قدم بزرگ بعدی یعنی ارسال فضانوردان به مریخ را برداریم.

ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ انسان به ماه نیز بفرستد و هر دو پرتاب SLS و Orion به آن‌ها در این زمینه کمک خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.