• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

خودرو پرنده بوئینگ – آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه اولیه

  • کد خبر : 14263
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
خودرو پرنده بوئینگ – آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه اولیه

شرکت هواپیماسازی بوئینگ نمونه‌ی اولیه خودرو پرنده عمودپرواز خود را در مدت کوتاهی با موفقیت آزمایش کرد. بوئینگ اعلام کرد که نمونه اولیه خودروی پرنده این شرکت طی آزمایشی کوتاه در آسمان به پرواز در آمد. این گامی کوچک اما قابل‌توجه برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی دنیا به شمار می‌رود؛ چرا که بوئینگ قصد […]

شرکت هواپیماسازی بوئینگ نمونه‌ی اولیه خودرو پرنده عمودپرواز خود را در مدت کوتاهی با موفقیت آزمایش کرد.

خودرو پرنده بوئینگ - آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه اولیه

بوئینگ اعلام کرد که نمونه اولیه خودروی پرنده این شرکت طی آزمایشی کوتاه در آسمان به پرواز در آمد. این گامی کوچک اما قابل‌توجه برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی دنیا به شمار می‌رود؛ چرا که بوئینگ قصد دارد در زمینه‌ی حمل‌ونقل هوایی شهری و خدمات تحویل هوایی محموله‌های پستی سرمایه‌گذاری کند و از رقبای خود عقب نماند.

بوئینگ در زمینه‌ی تولید ماشین پرنده عمودپرواز با رقبایی مانند ایرباس و بسیاری از استارتاپ‌های دیگر رقابت می‌کند. طی سال‌های اخیر اخبار زیادی در زمینه‌ی معرفی خودروی پرنده عمودپرواز توسط شرکت‌های نوپا منتشر شده است. این سرمایه‌گذاری‌ها با پیشرفت فناوری خودرو خودران و ازدحام خودروهای سنتی در جاده‌های شهری، می‌تواند طی دهه‌ی آینده چهره‌ی صنعت هوافضا را تغییر دهد.

هواپیمای ۹ متری بوئینگ، چند متر از زمین بلند شد و در زمانی کمتر از یک دقیقه در فرودگاه مناساس ویرجینیا فرود آمد.

جان لانگ‌فورد، مدیرعامل شرکت تابعه‌ی بوئینگ با نام Aurora Flight Sciences در نشست خبری اعلام کرد: “این همان چیزی است که باعث انقلابی در صنعت هوافضا می‌شود و این پیشرفت به خاطر فناوری خودران است”.

خودرو پرنده بوئینگ - آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه اولیه

موانع عمده‌ای در مقابل چشم‌انداز بوئینگ وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موضوعات ایمنی و قانون‌گذاری اشاره کرد که برای تردد ناوگان خودروهای پرنده وجود دارد. بوئینگ با استارتاپ SparkCognition و اداره ملی هوانوردی ایالات متحده آمریکا در حال کار روی ایجاد سیستم مدیریت ترافیک برای بزرگراه‌های سه‌بعدی و همچنین چارچوب قانونی برای عبور خودروهای خودران پرنده در اطراف ساختمان‌های بلند است.

بوئینگ سال گذشته شرکت آرورا فلایت ساینسز را خریداری کرد تا به ناوگان وسایل نقلیه‌ی پرنده خودران خود سرعت بیشتری ببخشد. بوئینگ همچنین از طریق آرورا در حال کار روی سرویس UberAIR متعلق به خدمات Uber Technologies است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ پروازهایی را ازطریق گوشی هوشمند در دسترس کاربران قرار دهد.

بوئینگ در حال تلاش برای دستیابی به شعاع حرکتی ۸۰ کیلومتری با دو نوع خودروی پرنده که هر کدام قادر به حمل دو یا چهار مسافر هستند. آزمایش‌های این مدل برای اواخر امسال با نسخه‌ی باربری برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند محموله‌ای به زون ۲۲۶٫۸ کیلوگرم را حمل کند.

خودرو پرنده بوئینگ - آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه اولیه

در مقابل ایرباس رقبایی وجود دارند که یکی از آن‌ها Volocopter به شمار می‌رود که تاکنون آزمایش‌های زیادی را برای بررسی تاکسی پرنده بدون سرنشین مشابه هلیکوپتر کوچک با ۱۸ روتور انجام داده است. همچنین شرکت AeroMobil نیز سال‌های گذشته از مدل مفهومی لیموزین کشیده رونمایی کرد که می‌تواند به هواپیمای بال ثابت تبدیل شود.

شرکت ورتیکال ایروسپیس (Vertical Aerospace) نیز که سال گذشته آزمایش پرواز را انجام داد، با هدف ارائه‌ی پروازهای کوتاه‌برد درون‌شهری در سال‌های آینده با هواپیمای دارای خلبان که قادر به حمل چند مسافر است، با ایرباس رقابت می‌کند.

دنیس مویلنبرگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بوئینگ در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: “آینده‌ی حمل‌ونقل – حمل کالا، محموله، حمل مسافر- همین الان در حال اتفاق افتادن است و در پنج سال آینده حرکت به سوی آن تسریع خواهد شد و حتی فراتر از تصورات ما، شتاب بیشتری نیز پیدا خواهد کرد”.

 

منبع: زومیت

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.