• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

نصب سنسور آلودگی هوای ناسا بر روی ماهواره های تجاری توسط Maxar

  • کد خبر : 15739
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱:۰۶
نصب سنسور آلودگی هوای ناسا بر روی ماهواره های تجاری توسط Maxar

ناسا و Maxar در ۲۲ جولای اعلام کردند، Maxar Technologies قصد دارد یک سنسور ناسا را برای نظارت بر آلودگی هوای آمریکای شمالی بر روی ماهواره مخابراتی-تجاری که در سال ۲۰۲۲ پرتاب خواهد شد، نصب کند. مدیران ارشد شرکت Maxar با چند مشتری در مورد نصب این محموله و هزینه آن مذاکره کردند اما تاکنون […]

ناسا و Maxar در ۲۲ جولای اعلام کردند، Maxar Technologies قصد دارد یک سنسور ناسا را برای نظارت بر آلودگی هوای آمریکای شمالی بر روی ماهواره مخابراتی-تجاری که در سال ۲۰۲۲ پرتاب خواهد شد، نصب کند.

مدیران ارشد شرکت Maxar با چند مشتری در مورد نصب این محموله و هزینه آن مذاکره کردند اما تاکنون هیچ قراردادی با اپراتور ماهواره مخابراتی برای نصب محموله Tropospheric Emission (سنسور نظارت بر آلودگی هوا) که TEMPO نامیده می‌شود، منعقد نشده است.

سنسور TEMPO توسط Ball Aerospace در اواخر سال ۲۰۱۸ ساخته شده است. این سنسور یک طیف‌سنج است که برای مشاهده طیف نوری ماوراءبنفش و نور مرئی طراحی و به مرکز تحقیقات Langley ناسا تحویل داده شده است. TEMPO از زمان قرار گرفتن در مدار زمین، گزارش‌های آلودگی را بطور ساعتی در مناطقی با تفکیک ده کیلومتر مربعی و در نور روز ارائه می‌دهد.

محقق اصلی TEMPO، کلی چنس از رصدخانه اخترفیزیکی Smithsonian گفت: TEMPO اندازه‌گیری‌های خود را برای واشنگتن دی‌سی، منطقه متروپولیتن و ۱۸ منطقه دیگر ارائه می‌دهد. این اندازه‌گیری‌ها نشان‌دهنده چگونگی کیفیت هوای این مناطق و تغییر آن در طول روز است. این اطلاعات نشان می‌دهد که شهر در چه وضعیتی از خواب بیدار می‌شود و در چه وضعیتی به خواب می‌رود.

ناسا از مرکز فضایی و موشکی نیروی هوایی ایالات متحده بعنوان پیمانکارِ راه‌حل محموله ثانویه، استفاده کرد تا پیشنهادهای TEMPO را دریافت کند. نیروی هوایی در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که ۱۴ شرکت برای این برنامه واجد شرایط هستند.

اداره ملی اقیانوسی و اتمسفری (NOAA) زمانی که قرارداد ۳۷٫۹ میلیون دلاری تحت عنوان سیستم‌های الکترومغناطیسی اتمی (GEMS) را برای نصب یک سیستم جمع‌آوری داده پیشرفته Argos در یک ماهواره آزمایش مداری اعطا کرد، به این سیستم وابسته بود.

Ball Aerospace محموله TEMPO را در کنار یک سازه مشابه طیف‌سنج محیط زیستی در سال ۲۰۲۰ بر روی پلتفرم GEO-Kompsat-2B متعلق به موسسه هوافضای کره راه‌اندازی می‌کند.

TEMPO و GEMS بگونه‌ای طراحی شدند که برای قرارگیری بر روی منظومه ماهواره‌ای، بمنظور کنترل کیفیت هوا با طیف‌سنجی مانند ماهواره Sentinel 4 مناسب باشند. این محموله‌ها در ماهواره‌های هواشناسی نسل سوم Meteosat Eumetsat نیز نصب خواهند شد.

طبق گفته چنس، اگر این ابزارها بخوبی کار کنند، راه برای سیستم‌های عملیاتی نظارت بر آلودگی هوا هموار خواهد شد.

طبق گفته تادروس، Maxar Technologies مطالعاتی برای ناسا در زمینه نصب TEMPO بر روی پلتفرم ۱۳۰۰ انجام داده که پرتاب آن در سال ۲۰۲۲ است.

استفان هال، مدیر پروژه TEMPO در ناسا در بیانیه‌ای گفت: محموله TEMPO ساخت و تولید را پشت سر گذاشته و از سال گذشته واجد شرایط شد. در حال حاضر با رهبری Maxar، ادغام TEMPO در یک ماهواره تجاری برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این محموله سرعت خواهد گرفت.

چنس در بیانیه‌ای گفت: TEMPO با نمونه‌برداری و تحلیل‌های مهم و حیاتی از اندازه‌گیری‌های کیفیت هوا، انقلابی در روش‌های بکارگرفته شده توسط ناسا ایجاد خواهد کرد.

شرکای ناسا که به تجزیه و تحلیل داده‌های TEMPO کمک خواهند کرد شامل آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، اداره ملی اقیانوسی و اتمسفری، مرکز ملی تحقیقات اتمسفری، دانشگاه‌های ایالات متحده و مکزیک و کانادا هستند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.