• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
8

ناکام ماندن موشک ماهواره‌بر Vega در پرتاب ماهواره اماراتی

  • کد خبر : 15208
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
ناکام ماندن موشک ماهواره‌بر Vega در پرتاب ماهواره اماراتی

ماهواره‌بر Vega به همراه محموله‌اش که یک ماهواره تصویربرداری متعلق به امارات متحده عربی با نام FalconEye1 بود، حدود دو دقیقه پس از پرتاب از پایگاه گویان فرانسه شکست خورد. Arianespace، ارائه‌دهنده سرویس موشکی اروپایی در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پرتاب چهارشنبه شب پس از رخ دادن یک اتفاق ناهنجار شکست خورد و ماموریت […]

ناکام ماندن موشک ماهواره‌بر Vega در پرتاب ماهواره اماراتی

ماهواره‌بر Vega به همراه محموله‌اش که یک ماهواره تصویربرداری متعلق به امارات متحده عربی با نام FalconEye1 بود، حدود دو دقیقه پس از پرتاب از پایگاه گویان فرانسه شکست خورد.

Arianespace، ارائه‌دهنده سرویس موشکی اروپایی در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پرتاب چهارشنبه شب پس از رخ دادن یک اتفاق ناهنجار شکست خورد و ماموریت را به پایان رساند.

این اولین شکست ماهواره‌بر Vega پس از ۱۴ پرتاب موفق از زمان شروع فعالیت آن در مرکز فضایی گویان در سال ۲۰۱۲ بود. لوسی فابرگوتس، مدیر اجرایی در کورو واقع در ساحل شمالی قلمرو فرانسه در امریکای جنوبی در روز پنج‌شنبه گفت:”حدود دو دقیقه پس از برخاست موشک، در اطراف موتور Zefiro23 که در حال احتراق بود، یک اتفاق غیرمنتظره افتاد که منجر به از دست رفتن ماموریت شد”.

Arianespace طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تحلیل داده‌ها آغاز شده است و یک کمیسیون مستقل تحقیقاتی نیز در ساعت‌های آینده تشکیل می‌شود. مقامات Arianespace مدت کوتاهی پس از پرتاب گفتند، مسیر پرتاب نشان می‌دهد که Vega پس از پرتاب از مسیر اصلی و طبیعی خود منحرف شده است.

ناکام ماندن موشک ماهواره‌بر Vega در پرتاب ماهواره اماراتی

محموله Vega که FalconEye1 نام داشت توسط دو سازنده بزرگ یعنی ایرباس و تالس ساخته شده بود. ماموریت این ماهواره ثبت تصاویر بمنظور استفاده در حوزه‌های مختلف از جمله نقشه‌برداری، نظارت بر کشاورزی، برنامه‌ریزی شهری و نظارت بر مرزها و ساحل‌ها بود. FalconEye1 که برای نظارت محصولات تا مدیریت بلایا برنامه‌ریزی شده جفت ماهواره FalconEye2 است. ماموریت FalconEye2 ثبت تصاویر از زمین در طول موج‌های نوری با وضوح بالا (مانند طول موج‌هایی که چشم انسان می‌تواند ببیند) است.

تاریخ اولیه پرتاب این ماهواره، ۷ جولای تنظیم شده بود که بعلت وزش باد در ارتفاعات بالا به تعویق افتاد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.