• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

ناوبری اپتیکی – موقعیت‌یابی دقیق بدون استفاده از GNSS

  • کد خبر : 13970
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
ناوبری اپتیکی – موقعیت‌یابی دقیق بدون استفاده از GNSS

مرکز تحقیقات هوافضای آلمان (DLR)، یک سیستم ناوبری اپتیکی برای استفاده در محیط‌هایی که تعیین موقعیت با استفاده از ماهواره‌های ناوبری مانند GPS و یا Galileo امکان‌پذیر نیست، توسعه داده است. سیستم موقعیت‌یاب یکپارچه (IPS) می‌تواند به‌درستی موقعیت خود را بدون نیاز به اطلاعات قبلی و نقاط مرجع خارجی تعیین کند. دانشمندان این سیستم را […]

مرکز تحقیقات هوافضای آلمان (DLR)، یک سیستم ناوبری اپتیکی برای استفاده در محیط‌هایی که تعیین موقعیت با استفاده از ماهواره‌های ناوبری مانند GPS و یا Galileo امکان‌پذیر نیست، توسعه داده است.

ناوبری اپتیکی - موقعیت‌یابی دقیق بدون استفاده از GNSS

سیستم موقعیت‌یاب یکپارچه (IPS) می‌تواند به‌درستی موقعیت خود را بدون نیاز به اطلاعات قبلی و نقاط مرجع خارجی تعیین کند. دانشمندان این سیستم را در اصل برای استفاده در ماموریت‌هایی مانند کاربرد در تونل‌ها، معادن و یا تاسیسات صنعتی توسعه داده‌اند.

نحوه عملکرد تکنولوژی IPS که توسط تیم DLR ساخته شده است، براساس استفاده از چند سنسور است. در این رویکرد، از چندین تکنیک‌ اندازه‌گیری مختلف استفاده می‌شود که اشتباهات دیگر سیستم‌ها را به حداقل رسانده و خطاهای اندازه‌گیری را بطور قابل توجهی کاهش می‌دهد. این روش باعث افزایش دقت بدون نیاز به سیگنال ماهواره‎‌های ناوبری می‌شود. علاوه بر این، سیستم موقعیت‌یابی یکپارچه (IPS) برای عملکرد قابل اطمینان و حتی بدون دسترسی به زیرساخت‌های موقعیت‌یابی خارجی مانند Wifi طراحی شده است.

طبق گفته انکو بورنر، مدیر این پروژه، این سیستم می‌تواند برای بازرسی از نیروگاه‌های صنعتی و یا معادن بطور مستقل استفاده شود. در آِینده، این سنسورها نقش مهمی در ماموریت‌های تحقیقاتی در سیارات دیگر و یا کاربردهای ایمنی بر روی زمین خواهند داشت. همچنین این سیستم‌ها اطلاعات فنی مهم و جامعی در اختیار ما قرار می‌دهند. از آن‌جا که چشم یکی از مهم‌ترین اعضای حسگری بدن است، سیستم‌های اپتیکی نیز جزو حسگرهای اصلی برای تشخیص محدوده و پیرامون وسایل فنی هستند.

این موسسه در حال حاضر مدل‌های عملیاتی از سیستم موقعیت‌یابی یکپارچه در زمینه‌های مختلف کاربردی در صنعت و ناوبری توسعه داده است. برای مثال، DMT PILOT 3D، یک سیستم تعیین موقعیت و وضعیت دقیق است که اطلاعات ناوبری را بصورت سه بعدی گزارش می‌دهد.

این تکنولوژی ابتکاری در ابتدا برای ماموریت‌های مریخ طراحی شده و پس از آن در معدن، بازرسی کشتی‌ها، ساخت و سازها، پروژه‌های زیرساختی، جنگلداری و لرزه‌نگاری بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. همچنین این سیستم در قالب یک دستگاه قابل حمل و سبک برای استفاده در مناطق دور افتاده نیز ساخته شده است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.