• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12

موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اولیه تراستر سوخت یدی بر روی پلتفرم کیوبست

  • کد خبر : 16516
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۳۳
موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اولیه تراستر سوخت یدی بر روی پلتفرم کیوبست

کمپانی Spacety و استارت‌آپ ThrustMe خبر موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اولیه تراستر سوخت یدی بر روی پلتفرم کیوبست را منتشر کردند. طبق گفته آنه آنسلند، مدیرعامل ThrustMe، تمامی کارها همان‌طور که انتظار می‌رفت انجام شد اما در حال حاضر نمی‌توانیم اطلاعاتی در مورد عملکرد این تراستر ارائه دهیم، زیرا هنوز این آزمایش تکمیل نشده است. تراستر […]

کمپانی Spacety و استارت‌آپ ThrustMe خبر موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اولیه تراستر سوخت یدی بر روی پلتفرم کیوبست را منتشر کردند.

طبق گفته آنه آنسلند، مدیرعامل ThrustMe، تمامی کارها همان‌طور که انتظار می‌رفت انجام شد اما در حال حاضر نمی‌توانیم اطلاعاتی در مورد عملکرد این تراستر ارائه دهیم، زیرا هنوز این آزمایش تکمیل نشده است.

تراستر گاز سرد I2T5 محصول استارت‌آپ فرانسوی ThrustMe در حوزه کاری پیشران الکتریکی است و نخستین عملیات پیشرانشی خود را در ۱۸ نوامبر به مدت چند ده دقیقه انجام داد. تمامی زیرسیستم‌ها نتایج صحیحی نشان دادند، بنابراین این راه‌اندازی موفقیت‌آمیز بوده است. برخی دیگر از آزمایش‌های این تراستر گاز سرد برای انجام مانورهای مداری در اوایل سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. در ابتدا، شرکت خصوصی چینی Spacety قصد دارد محموله‌های دیگری بر روی کیوبست ده کیلوگرمی خود در ۳ نوامبر آزمایش کند.

همزمان، استارت‌آپ ThrustMe در حال توسعه سیستم‌های پیشرانش الکتریکی است که با سوخت‌های زنون و ید کار می‌کنند. در اواخر سال گذشته، مهندسان دریافتند که زیرسیستم ذخیره‌سازی سوخت یدی برای یکی از سیستم‌ها پیشرانشی می‌تواند تراستر گاز سرد باشد. ThrustMe محصول جدید خود را ظرف ۶ هفته توسعه داد و قراردادی با Spacety برای سه ماه بعد امضا کرد.

طبق گفته آنسلند، گاهی اوقات تراستر الکتریکی برای کیوبست‌ها بیش از ظرفیت آن ها است. علاوه بر آزمایش تراستر گاز سرد، کیوبست Spacety یک تصویرگر چند طیفی و سیستم مخابرات لیزری را نیز با خود به همراه داشت.

فنگ یانگ، بنیانگذار و مدیرعامل Spacety در بیانیه‌ای گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پس از آزمایش کامل محموله‌های دیگر، عملیات پیشرانشی را انجام دهیم. مدیران Spacety و ThrustMe هر دو علاقه‌مند به سوخت یدی برای ماهواره‌های کوچک هستند.

آنسلند گفت: شما می‌توانید پیشران خود را بدون فشار نگه دارید. حتی می‌توانید آن را از قبل پر کرده و با هواپیما برای مشتری ارسال کنید. از آنجا که تحت فشار قرار نمی‌گیرد، می‌توانید مخزن احتراق را به هر شکلی که ممکن است جانمایی کنید.

دمیترو رفالسکی، مدیر ارشد فناوری ThrustMe، در بیانیه‌ای گفت: ید در مقایسه با گازهای فشرده دارای مزایای قابل توجهی است؛ اما دارای مشکلات فنی و جدیدی نیز می باشد. شما نمی‌توانید تنها گاز فشرده شده را با ید جایگزین کنید و فکر کنید که این کار خواهد کرد.

جیمز ژنگ، معاون رئیس تجارت بین‌الملل Spacety گفت که این شرکت از آزمایش سریع این تراستر بسیار مفتخر است. وی در بیانیه‌ای گفت: از امضای قرارداد تا راه‌اندازی ماهواره‌ها هشت ماه طول کشید و بعد از آن فقط ۱۵ روز در فضا برای بدست آوردن اولین داده‌های موفق منتظز ماندیم.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.