• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

موشک “نیو شپرد” شرکت “بلو اوریجین” با تاخیر به فضا پرتاب شد

  • کد خبر : 16649
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
موشک “نیو شپرد” شرکت “بلو اوریجین” با تاخیر به فضا پرتاب شد

موشک “نیو شپرد” (New Shepard) شرکت “بلو اوریجین” (Blue Origin) پس از یک روز تاخیر به فضا پرتاب شد. به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت “بلو اوریجین”(Blue Origin) که توسط ثروتمندترین مرد جهان یعنی “جف بزوس”(Jeff Bezos) بنیانگذاری شده است، محموله‌های ناسا، پروژه‌های هنری دانش‌آموزان و هزاران کارت پستال که متعلق به کودکان […]

موشک "نیو شپرد" شرکت "بلو اوریجین" با تاخیر به فضا پرتاب شد

موشک “نیو شپرد” (New Shepard) شرکت “بلو اوریجین” (Blue Origin) پس از یک روز تاخیر به فضا پرتاب شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت “بلو اوریجین”(Blue Origin) که توسط ثروتمندترین مرد جهان یعنی “جف بزوس”(Jeff Bezos) بنیانگذاری شده است، محموله‌های ناسا، پروژه‌های هنری دانش‌آموزان و هزاران کارت پستال که متعلق به کودکان بود را به فضا ارسال کرد.

البته فضاپیمای “نیو شپرد”(New Shepard)  که قابلیت استفاده مجدد دارد، ماموریت “NS-۱۲” را با یک روز تاخیر یعنی در تاریخ ۱۱ دسامبر انجام داد.

در ابتدا قرار بود فضاپیمای “نیو شپرد” در ساعت ۹:۳۰ a.m. به وقت EST(ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران) روز سه‌شنبه به فضا ارسال شود ولی به علت شرایط بدی جوی این ماموریت ۲۴ ساعت به تاخیر افتاد و در نهایت در ساعت ۱۲:۵۳ p.m. به وقت EST(۹:۲۳ شب چهارشنبه) از پایگاه پرتاب شرکت “بلو اوریجین” در تگزاس آمریکا به فضا ارسال شد.

این شرکت قبل از پرتاب، چندین بار انجام شمارش معکوس را متوقف کرد تا به بررسی نهایی پرتاب بپردازد.

پس از پرتاب، موشک به ارتفاع ۱۰۵ کیلومتری از زمین رسید.

موشک "نیو شپرد" شرکت "بلو اوریجین" با تاخیر به فضا پرتاب شد موشک "نیو شپرد" شرکت "بلو اوریجین" با تاخیر به فضا پرتاب شد موشک "نیو شپرد" شرکت "بلو اوریجین" با تاخیر به فضا پرتاب شدآخرین پرتاب این موشک در ماه مه بود که ۳۸ آزمایش علمی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند.

محموله‌های زیادی در این ماموریت به فضا رفت که در میان آن‌ها می‌توان به پرتاب یک فناوری بازیافت متعلق به ناسا اشاره کرد که “اسکار”(OSCAR) نام دارد و زباله را به آب و گازهایی مانند هیدروژن، کربن مونوکسید، کربن دی‌اکسید و متان تبدیل می‌کند.

همچنین یک گیاه فضایی که برای بررسی مسئله بیان ژن در شرایط ریزگرانش است هم در این ماموریت به فضا ارسال شد.

دانشجویان دانشگاه “کلمبیا”(Columbia) هم یک وسیله آزمایشی بی‌وزن ساختند و آن را با استفاده از “نیو شپرد” به فضا ارسال کردند.

از ویژگی‌های جالب این پرتاب ارسال کارهای هنری دانش‌آموزان به فضا است. زیرا “نیو شپرد” حاوی دو کار هنری راجع به موضوع “هنر در فضا” است که برنده رقابت میان دانش‌آموزان دبیرستانی بوده‌اند.

علاوه بر این‌ها، در میان این محموله هزاران کارت پستال با پیام‌های دست نویس از کودکان باشگاه شرکت بلواوریجین وجود دارد. پیام‌های این کودکان راجع به افکار آن‌ها در مورد آینده انسان در فضا است.

بلو اوریجین این باشگاه را در ماه مه سال جاری برای الهام بخشیدن به کودکان در اکتشافات فضایی راه‌اندازی کرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.