• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
11

پرتاب ۶۰ ماهواره توسط اسپیس ایکس برای تشکیل منظومه Starlink

  • کد خبر : 14806
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
پرتاب ۶۰ ماهواره توسط اسپیس ایکس برای تشکیل منظومه Starlink

منظومه عظیم ماهواره ای شرکت اسپیس ایکس با نام Starlink برای ارائه خدمات اینترنتی به زودی شکل خواهد گرفت. این شرکت قصد دارد ظرف هفته جاری ۶۰ ماهواره پهن باند Starlink خود را احتمالا روز چهارشنبه ۱۵ می به فضا ارسال نماید. این مطلب را ایلان ماسک، بنیان گذار و مدیر عامل SpaceX اوایل هفته […]

پرتاب 60 ماهواره توسط اسپیس ایکس برای تشکیل منظومه Starlink

منظومه عظیم ماهواره ای شرکت اسپیس ایکس با نام Starlink برای ارائه خدمات اینترنتی به زودی شکل خواهد گرفت.

این شرکت قصد دارد ظرف هفته جاری ۶۰ ماهواره پهن باند Starlink خود را احتمالا روز چهارشنبه ۱۵ می به فضا ارسال نماید. این مطلب را ایلان ماسک، بنیان گذار و مدیر عامل SpaceX اوایل هفته جاری از طریق توییتر اعلام کرد.

تمام این ۶۰ ماهواره در محفظه بارگیری پرتابگر فالکون ۹ قرار گرفته و از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب می گردد.

به گفته ماسک این ماهواره ها فضای محفظه بارگیری را تقریباً پر می کنند. وی قبل از پرتاب اولین مأموریت پرتابگر Falcon Heavy در اوایل سال ۲۰۱۸ عکس هایی از Starlink را که درون محفظه پرتابگر جاگرفته بود، در توییت خود به نمایش گذاشته بود. لازم به ذکر است که پرتابگرهای فالکون ۹ و Falcon Heavy از محفظه های یکسانی برخوردار هستند.

درست ۲ هفته بعد از پرتاب Falcon Heavy در فوریه ۲۰۱۸، یک پرتابگر از نوع فالکون ۹ برای اولین بار دو ماهواره از نوع Starlink را به فضا فرستاد. اما به گفته ماسک آن دو ماهواره به نام های Tintin-A و Tintin-B مسیریاب بودند و ۶۰ ماهواره ای که قرار است این هفته پرتاب شوند ماهواره هایی از نوع “طراحی – تولید” هستند.

اگر همه چیز خوب پیش برود شرکت اسپیس ایکس با پرتاب هزاران ماهواره و تشکیل منظومه Starlink ، دسترسی مردم سراسر جهان را به اینترنت نسبتاً ارزان امکان پذیر می نماید.

به گفته ایلان ماسک با پرتاب ۶ مجموعه ۶۰ ماهواره ای، یک پوشش کوچک از شبکه Starlink خواهیم داشت. در حالی که با پرتاب ۱۲ مجموعه دیگر ۶۰ تایی، این پوشش کامل خواهد شد.

شرکت SpaceX تنها شرکتی نیست که در زمینه ارائه اینترنت فضاپایه فعالیت می کند برای نمونه شرکت های OneWeb و Amazon هم طرح خود را برای ایجاد منظومه های عظیم ماهواره های اینترنتی دارند.

 

منبع: سازمان فضایی ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.