• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

مذاکرات بین‌المللی برای معدنکاری فضایی آغاز شد

  • کد خبر : 14467
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
مذاکرات بین‌المللی برای معدنکاری فضایی آغاز شد

تاتیانا گالیکف (Tatyana Golikova)، معاون نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد این کشور امیدوار است با لوکزامبورگ توافق کند تا به صورت مشترک معدنکاری فضایی را انجام دهند. گالیکف در حال بازدید از لوکزامبورگ است و با معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد درباره شراکت بالقوه صحبت کرده است. لوکزامبورگ یکی از دو کشور به همراه ایالات‌متحده است […]

تاتیانا گالیکف (Tatyana Golikova)، معاون نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد این کشور امیدوار است با لوکزامبورگ توافق کند تا به صورت مشترک معدنکاری فضایی را انجام دهند.

مذاکرات بین‌المللی برای معدنکاری فضایی آغاز شد

گالیکف در حال بازدید از لوکزامبورگ است و با معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد درباره شراکت بالقوه صحبت کرده است. لوکزامبورگ یکی از دو کشور به همراه ایالات‌متحده است که قوانینی درزمینه استخراج مواد معدنی در فضا برای ایجاد چارچوب‌های قانونی و نظارتی برای عملیات معدنکاری فراتر از زمین تصویب کرده است.

کشورها و شرکت‌های آنها نیز از نیاز به یک چارچوب قانونی برای عملیات استخراج معادن فراتر از پیمان فضای فضایی ۱۹۶۷ از ادعای ساختن اجرام آسمانی مانند ماه، آگاه هستند، اما به نظر بسیاری از آنها مبهم و قدیمی است. لوکزامبورگ در تنظیم چنین چارچوبی فعال بوده است. با قبول قراردادهای مربوط به استخراج معادن در فضا با ژاپن، پرتغال و امارات متحده عربی، روسیه معتقد است که این توافق مشابه خواهد بود.

 

منبع: اسپاش

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.