• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

ماهواره‌های Swarm: ارزان‌ترین شبکه مخابراتی جهانی

  • کد خبر : 13813
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
ماهواره‌های Swarm: ارزان‌ترین شبکه مخابراتی جهانی

ماهواره‌های Swarm کوچک‌ترین ماهواره‌های مخابراتی برای برقراری ارتباط دو طرفه در جهان با کم‌ترین هزینه هستند. این ماهواره‌ها ارتباط با فضا را در هر نقطه‌ای از جهان برقرار می‌کنند. امروزه، نیاز به برقراری ارتباط بیش از هر زمان دیگری ضروری است. این مشکل اکثر مناطق روستایی و کشورهای در حال توسعه را تحت تاثیر قرار […]

ماهواره‌های Swarm کوچک‌ترین ماهواره‌های مخابراتی برای برقراری ارتباط دو طرفه در جهان با کم‌ترین هزینه هستند. این ماهواره‌ها ارتباط با فضا را در هر نقطه‌ای از جهان برقرار می‌کنند.

ماهواره‌های Swarm: ارزان‌ترین شبکه مخابراتی جهانی

امروزه، نیاز به برقراری ارتباط بیش از هر زمان دیگری ضروری است. این مشکل اکثر مناطق روستایی و کشورهای در حال توسعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب افزایش شکاف در فرصت‌های اقتصادی می‌شود. میلیاردها نفر در سراسر جهان هنوز به اینترنت دسترسی ندارند. علاوه بر این، تکنولوژی‌های سنسورها و تحلیل داده همچنان در حال توسعه و پیشرفت هستند و ادغام این تکنولوژی‌ها با دستگاه‌های متصل به اینترنت می‌تواند به کشاورزی دقیق، ردیابی کانتینرها و وسایل نقلیه کمک زیادی کند. بنابراین، زیرساخت‌های ارتباطی مناسب برای این پروژه‌ها باید فراهم شود. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰ میلیارد دستگاه مجهز به اینترنت اشیا (IoT) بکار گرفته شوند. این در حالی است که تا کنون هیچ راه‌حل ارزان قیمتی در مقیاس جهانی در رابطه با برقراری ارتباط و اتصال ارائه نشده است.

در دهه‌های اخیر، تغییر قابل توجهی از نظر هزینه، ابعاد و یا عملکردی در ماهواره‌های مخابراتی موجود مشاهده نشده است. تیم Swarm Technologies، کم‌تر از یک سال پس از آماده‌سازی ایده و تهیه سرمایه، ماهواره‌ای اختراع کرد و چهار ماهواره عملیاتی را به مدار LEO فرستاد. قطعات بزرگ، سنگین و پر مصرف (از نظر توانی) که معمولا در ماهواره‌ها استفاده می‌شود، در این ماهواره‌ها بکار گرفته نشده است. ابعاد کوچک و وزن پایین این ماهواره‌ها باعث کاهش هزینه‌ پرتاب آن‌ها شده و فرصت اقتصادی منحصربفردی برای استفاده از محصول ماهواره‌ای این تیم بوجود آورده است. در آینده، طرح استفاده از Swarm های منظومه‌ای به تعداد ۱۰۰ ماهواره، مشکل برقراری ارتباط ارزان قیمت در سطح جهان را هر چه سریع‌تر و با کم‌ترین هزینه ممکن حل خواهد کرد.

Swarm کاملا به مقررات پایبند است و همکاری نزدیکی با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دارد. اخیرا مجوز STA از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال برای انجام تست‌های عملکردی GPS بر روی این ماهواره‌ها در مدار، به Swarm Technologies اعطا شد.

تکنولوژی Swarm: ارزان‌ترین شبکه مخابراتی جهانی

چهار ماهواره Swarm در ابعاد ۱/۴U، کاملا از طریق شبکه نظارت فضایی (SSN) و NORAD و سایر گروه‌های مستقل قابل ردیابی هستند. این چهار ماهواره با نام‌های SpaceBEE 1, 2, 3, 4 در جولای ۲۰۱۸ توسط پرتابگر PSLV-XL پرتاب شدند. بررسی‌های مداری و همچنین اندازه‌گیری‌های انجام شده در یک آزمایشگاه دولتی نشان می‌دهد که ماهواره‌های Swarm اثر راداری مشابه با CubeSat ها دارند. این امر، به این دلیل است که تکنولوژی پیشرفته Retro-Reflector که در این ماهواره‌ها استفاده شده است توسط آزمایشگاه تحقیق و توسعه نیروی دریایی آمریکا و مرکز سیستم‌های جنگی فضایی و دریایی توسعه یافته است.

گروه Swarm Technologies از ابتدای آغاز به کار خود تا کنون با ۱۰۰ شرکت در زمینه‌های کشاورزی، دریایی، حمل و نقل زمینی وخدمات پیام‌رسانی، گفتگو و همکاری داشته است. یکی از این همکاری‌های بخصوص، همکاری با شرکت SweetSense است. شرکت SweetSense، شرکتی است که تکنولوژی نظارت بر عملکرد پمپ‌های آب را برای توسعه جهانی این تکنولوژی در شرق آفریقا بر عهده دارد. در این پروژه، اختراع ارزان قیمت Swarm باعث دسترسی به آب آشامیدنی تمیز می‌شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.