• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

تلاش لاکهید مارتین برای ادغام نرم‌افزار مشابه تلفن‌های هوشمند در ماهواره‌ها

  • کد خبر : 14554
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
تلاش لاکهید مارتین برای ادغام نرم‌افزار مشابه تلفن‌های هوشمند در ماهواره‌ها

لاکهید مارتین از برنامه‌ خود برای معرفی یک نرم‌افزار پیشگام برای ماهواره رونمایی کرد. این نرم‌افزار مانند تلفن‌های هوشمند است که امکان تغییر ماموریت را برای ماهواره‌ها فراهم می‌کند. انتظار می‌رود این فناوری فضایی نسل جدید، امسال در دسترس قرار گرفته و بر روی ماهواره تست شود. لاکهید مارتین قصد دارد از طریق این تکنولوژی، […]

لاکهید مارتین از برنامه‌ خود برای معرفی یک نرم‌افزار پیشگام برای ماهواره رونمایی کرد. این نرم‌افزار مانند تلفن‌های هوشمند است که امکان تغییر ماموریت را برای ماهواره‌ها فراهم می‌کند. انتظار می‌رود این فناوری فضایی نسل جدید، امسال در دسترس قرار گرفته و بر روی ماهواره تست شود.

تلاش لاکهید مارتین برای ادغام نرم‌افزار مشابه تلفن‌های هوشمند در ماهواره‌ها

لاکهید مارتین قصد دارد از طریق این تکنولوژی، انعطاف‌پذیری ماهواره‌ها را ارتقا داده تا بتوانند ماموریت‌های خود را با توجه به نیازمندی‌ها تغییر دهند. این برنامه در راستای حذف ماهیت غیر قابل تغییر ماهواره‌ها تعریف شده است.

به گفته این شرکت، زمانی‌که ماهواره‌ها به مدارهای خود تزریق می‌شوند، تا آخر عمر ماموریتی‌شان عملیات مشابه و یکسانی را انجام می‌دهند. در حاله‌که فناوری جدیدی که این شرکت در نظر گرفته به کاربران اجازه می‌دهد ماموریت‌های جدیدی با قابلیت‌های بیشتر و موثرتر تعریف کنند. این اقدام مشابه نصب یک برنامه جدید بر روی تلفن‌های هوشمند انجام می‌شود. راه‌حل جدید SmartSat یک معماری نرم‌افزاری جدید برای ماهواره‌ها است که در اواخر ۲۰۱۹ بر روی چند نانو ماهواره پیاده‌سازی می‌شود. انتظار می‌رود این تکنولوژی ظرفیت محموله بر روی مینی ماهواره‌ها را ارتقا دهد.

ریچ آمبروز، معاون اجرایی لاکهید مارتین اظهار داشت: “پیاده‌سازی این نرم‌افزار بر روی ماهواره، شما را با نوع جدیدی از ماهواره آشنا می‌کند که بیشتر شباهت به یک گوشی هوشمند را دارد.با اضافه کردن برنامه SmartSat به ماهواره خود در مدار، شما می‌توانید ماموریت آن را تغییر دهید. شرکت لاکهید مارتین افتخار می‌کند اولین بار است که این تکنولوژی نوین را بر روی ماموریت‌های چندگانه پیاده‌سازی می‌کند. SmartSat امکاناتی مانند انعطاف‌پذیری برای تغییر نیازمندی‌های ماموریتی و تکنولوژیکی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و این امر موجب افزایش توان پردازشی در بخش فضایی می‌شود.”

تکنولوژی SmartSat برای اولین بار در نانو ماهواره‌های Linus و Pony Express پیاده‌سازی می‌شود. این بسترهای تست با بودجه تحقیق و توسعه داخلی لاکهید مارتین ساخته می‌شوند. این ماهواره‌ها در سال ۲۰۱۹ بر روی باس LM50 پرتاب می‌شوند. این شرکت انتظار دارد برنامه جدید خود را بر روی ۱۰ پروژه اجرا کند. پروژه Linus برای اثبات تکنولوژی و اعتبارسنجی قابلیت‌های SmartSat است و اجزای آن بوسیله پرینتر سه بعدی ساخته خواهد شد. Pony Express نیز یک ماهواره چندمنظوره ۶U با مدار عملیاتی LEO است.

آمبروز افزود: “SmartSat تحول بزرگی در طراحی، ساخت و تحویل ماهواره ایجاد می‌کند.” وی امیدوار است این تکنولوژی در نهایت بطور مستقیم بتواند در هواپیماها، کشتی‌ها و وسال نقلیه زمینی نیز استفاده شود. ادغام SmartSat در ماهواره‌ها می‌تواند به رفع سریع‌تر و دقیق‌تر مشکلات کمک کند. امنیت سایبری یکی از مشخصات اصلی این تکنولوژی است. ماهواره‌های مجهز به این نرم‌افزار قادر به شناسایی و دفاع از سیستم ماهواره در برابر حملات و تهدیدات سایبری خواهند بود. همچنین کاربران برای افزایش امنیت سیستم خود می‌توانند بطور منظم برنامه ماموریتی را به‌روز رسانی کنند. به گفته لاکهید مارتین، SmartSat از پردازشگر چند هسته‌ای استفاده می‌کند که امکان پردازش حجم داده‌های بیشتر در فضا را برای ماهواره فراهم می‌کند. این ویژگی بیانگر این است که ماهواره تنها اطلاعات مهم و اطلاعات مربوط به پرتاب را به زمین مخابره می‌کند که در نهایت موجب کاهش هزینه‌های مربوط به پهنای باند و تحلیل‌گران ایستگاه زمینی می‌شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.