• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12

فرود کاوشگر اینسایت با موفقیت انجام شد

  • کد خبر : 13829
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
فرود کاوشگر اینسایت با موفقیت انجام شد

پس از فرود موفقیت‌آمیز کاوشگر مریخی اینسایت در واپسین دقایق شب دوشنبه، وضعیت استقرار پنل‌‌های خورشیدی کاوشگر نیز به خوبی انجام پذیرفت. مسئولان ناسا صبح روز سه‌شنبه اعلام کردند پنل‌های خورشیدی پنکه‌مانند اینسایت (InSight) با موفقیت گشوده شده‌اند و کاوشگر می‌تواند به‌ وسیله‌ی آن‌ها انرژی لازم خود برای مطالعه‌ی مریخ را برای دو سال آینده […]

پس از فرود موفقیت‌آمیز کاوشگر مریخی اینسایت در واپسین دقایق شب دوشنبه، وضعیت استقرار پنل‌‌های خورشیدی کاوشگر نیز به خوبی انجام پذیرفت.

فرود کاوشگر اینسایت با موفقیت انجام شد

مسئولان ناسا صبح روز سه‌شنبه اعلام کردند پنل‌های خورشیدی پنکه‌مانند اینسایت (InSight) با موفقیت گشوده شده‌اند و کاوشگر می‌تواند به‌ وسیله‌ی آن‌ها انرژی لازم خود برای مطالعه‌ی مریخ را برای دو سال آینده تأمین کند. ناسا تقریبا پنج‌ونیم ساعت پس از به مریخ نشستن اینسایت، در ساعت پنج بامداد سه‌شنبه، تأیید کرد پنل‌های خورشیدی با موفقیت به‌کار افتاده‌اند.

تام هافمن، مدیر پروژه‌ی اینسایت صبح سه‌شنبه از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادینا کالیفرنیا گفت: “اکنون که می‌دانیم پنل‌های خورشیدی فضاپیما به‌کار افتاده‌اند و در حال‌ شارژ باتری‌ها هستند. تیم اینسایت امشب می‌تواند قدری آسوده‌تر استراحت کند. امروز، روزی بسیار طولانی برای تیم بوده است. بااین‌حال، فردا فصل هیجان‌انگیز جدیدی برای اینسایت آغاز می‌شود که شامل عملیات سطحی و شروع مرحله‌ی استقرار ابزار است.”

به‌گفته‌ی مقام‌های ناسا، هرکدام از دو بال خورشیدی اینسایت ۲.۲ متر پهنا دارند و وقتی گشوده شوند، به فرودگر طولی معادل خودروی کروکی دهه‌ی ۱۹۶۰ می‌دهند. همچنین، خبر مربوط به استقرار موفقیت‌آمیز پنل‌های خورشیدی با تصویری دیدنی از مریخ همراه بود که در آن چشم‌اندازی از نقطه‌ی فرود اینسایت در هامونه‌ی الیسیوم از روی عرشه‌ی فضاپیما دیده می‌شود.

فرود کاوشگر اینسایت با موفقیت انجام شد

گروه پژوهشی اینسایت در توییتر نوشت: “اینجا، زیبایی آرامی وجود دارد. برای کاوش خانه‌ی جدیدم مشتاقانه منتظرم.”

مأموریت ۸۵۰ میلیون‌دلاری اینسایت با هدف کاوش درون مریخ با لرزه‌سنج و حرارت‌سنج و دیگر ابزارها برای مطالعه‌ی چگونگی تشکیل این سیاره طراحی شده است. دانشمندان امیدوارند اینسایت با اکتشافات خود بتواند از اسرار تشکیل خود زمین نیز پرده بردارد.

منبع: زومیت

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.