• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
10

ناسا ۶ سفینه فضایی “اوریون” به شرکت سازنده آن یعنی “لاکهید مارتین” سفارش داد

  • کد خبر : 15837
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۱۵
ناسا ۶ سفینه فضایی “اوریون” به شرکت سازنده آن یعنی “لاکهید مارتین” سفارش داد

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) ۶ سفینه فضایی “اوریون” دیگر که برای ماموریت‌های اکتشافی عمیق فضایی و حمل فضانوردان از زمین به ماه و آوردن آنها با خیال راحت به خانه طراحی شده است به شرکت سازنده آن یعنی “لاکهید مارتین” سفارش داد. به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، ناسا قراردادی تازه با شرکت لاکهید […]

ناسا ۶ سفینه فضایی "اوریون" به شرکت سازنده آن یعنی "لاکهید مارتین" سفارش داد

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) ۶ سفینه فضایی “اوریون” دیگر که برای ماموریت‌های اکتشافی عمیق فضایی و حمل فضانوردان از زمین به ماه و آوردن آنها با خیال راحت به خانه طراحی شده است به شرکت سازنده آن یعنی “لاکهید مارتین” سفارش داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، ناسا قراردادی تازه با شرکت لاکهید مارتین برای ساخت ۶ فضاپیمای اوریون دیگر امضا کرده است.

لاکهید مارتین به موجب این قرارداد، مامور به تحویل ۶ کپسول فضایی با قابلیت حمل سرنشین و بند قابلیت سفارش ۶ نمونه دیگر از همین فضاپیما خواهد بود.

در حال حاضر ناسا در حال آماده سازی دو فضاپیمای اوریون برای مأموریت آزمایشی بدون سرنشین “Artemis I” و ماموریت سرنشین دار ۱۰ روزه “Artemis II” است که در سال ۲۰۲۲ فضانوردان را در ماه مستقر خواهد کرد.

در هر حال فضاپیمای “اوریون”(Orion) حداقل طی یک دهه آینده بازیگر اصلی ناسا در انجام ماموریت عمیق سرنشین دار است که شامل فرود آوردن دوباره انسان بر ماه و بردن انسان به مریخ برای اولین بار در تاریخ بشر است.

این بدان معنی است که از شرکت لاکهید مارتین به عنوان پیمانکار اصلی خواسته شده است تا فضاپیماهای اضافی و خدمات پشتیبانی را برای ماموریت‌های آرتمیس سه، چهار و پنج با هزینه اولیه ۲.۷ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ برای ۳ کپسول و ۳ کپسول دیگر با هزینه ۱.۹ میلیارد دلار برای ماموریت آرتمیس شش، هفت و هشت آماده کند.

ناسا ۶ سفینه فضایی "اوریون" به شرکت سازنده آن یعنی "لاکهید مارتین" سفارش داددلیل ارزان‌تر درآمدن سفارش دوم این است که لاکهید در تلاش است تا هزینه های خود را کاهش دهد. بیشتر هزینه‌های اوریون مربوط به مرحله طراحی، توسعه، آزمایش و ارزیابی است، در حالی که در ساخت نمونه‌های بعدی از تجربه ساخت نمونه‌های قبلی استفاده می‌شود و هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

انتظار می‌رود کپسول اوریون طبق برنامه طی مأموریت “آرتمیس ۳″(Artemis III) در سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود و اولین زن و یک مرد دیگر را به ماه منتقل کند.

به گفته لاکهید مارتین، ساخت فضاپیمای اوریون برای ماموریت “Artemis I” به پایان رسیده است و کار بر روی اوریون مخصوص ماموریت “Artemis II” در مرکز فضایی کندی در فلوریدا ادامه دارد.

“مایک هاوز” مدیر برنامه اوریون می‌گوید: ما در مورد نحوه طراحی و ساخت یک اوریون بهتر، مانند طراحی برای استفاده مجدد و استفاده از واقعیت افزوده چیزهای زیادی آموخته‌ایم و این تجارب را برای ساخت سری بعدی اعمال می‌کنیم.

وی افزود: پایین آوردن هزینه ساخت و کارآمدتر و سریع‌تر ساختن کپسول‌ها، کلید اصلی موفقیت در برنامه آرتمیس خواهد بود. باید از بی‌نظیر بودن اوریون قدردانی کرد، چرا که یک سفینه فضایی است که مانند ندارد. ما آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که کارهایی را انجام دهد که هیچ فضاپیمای دیگری انجام نداده، به مکان‌هایی برود که هیچ فضانوردی تاکنون آنجا نبوده و ما را به دوره جدیدی از اکتشافات عمیق فضایی همراه با انسان سوق می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.