• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

آلمانی‌ها موفق به ساخت و آزمایش موتور ماهواره‌بر به وسیله پرینتر سه بعدی شدند

  • کد خبر : 14632
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
آلمانی‌ها موفق به ساخت و آزمایش موتور ماهواره‌بر به وسیله پرینتر سه بعدی شدند

مرکز هوافضا آلمان (DLR) با همکاری یک استارت‌آپ آلمانی به نام اس‌ال‌ام سولوشنز (SLM Solutions) یک موتور ماهواره‌بر را به طور کامل به وسیله پرینتر سه بعدی ساخته و مونتاژ کردند. قرار است موتور تولید شده به وسیله پرینترهای سه بعدی در ماهواره‌بر آریان-۶ (Arian6) به کار روند. این ماهواره‌بر توسط شرکت آریان‌اسپیس (Arianspace) ساخته […]

آلمانی‌ها موفق به ساخت و آزمایش موتور ماهواره‌بر به وسیله پرینتر سه بعدی شدند

مرکز هوافضا آلمان (DLR) با همکاری یک استارت‌آپ آلمانی به نام اس‌ال‌ام سولوشنز (SLM Solutions) یک موتور ماهواره‌بر را به طور کامل به وسیله پرینتر سه بعدی ساخته و مونتاژ کردند.

قرار است موتور تولید شده به وسیله پرینترهای سه بعدی در ماهواره‌بر آریان-۶ (Arian6) به کار روند. این ماهواره‌بر توسط شرکت آریان‌اسپیس (Arianspace) ساخته شده است و آژانس فضایی اروپا (ESA) از آن برای پرتاب محموله‌های خود به فضا استفاده می‌کند.

این طرز ساخت و مونتاژ موتور‌ها یک روش کاملا جدید است که این قابلیت را به تولید‌کننده‌ها می‌دهد که وزن موتور و هزینه تولید آن‌را‌ کاهش دهند در حالی که امکان حمل محموله‌های بیشتری مهیا شود.

در حقیقت با این روش وزن موتور ۳۰ درصد کمتر شده و بازده آن ۲۰ درصد زیاد می‌شود. مهندسان مرکز هوافضا آلمان موفق شدند این موتور را به مدت ۵۶۰ ثانیه و با خروجی ۲٫۴۵ کیلونیوتن تست کنند و این در حالی است که مجموع خروجی تمام موتورهای آریان-۵ ٬ ۵۶۰ کیلونیوتن است.

لیسان پفوتزنروتر (Lysan Pfützenreuter) مدیر این پروژه در مرکز هوافضا آلمان در این رابطه گفت: «موفقیت این فناوری گامی مهم برای اروپاییان در راستای بقای آن‌ها در رقابت صنعت پرتاب ماهواره در جهان است.»

 

منبع: اسپاش

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.