• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

روبات‌های زنبوری ناسا به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال خواهند شد

  • کد خبر : 14584
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
روبات‌های زنبوری ناسا به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال خواهند شد

در ۶۰ سال گذشته، از ابتدا، ناسا در عرصه تکنولوژی پیشرو بود. از GPS با دقت بالا تا باتری‌های قدرتمند از جمله تکنولوژی‌های پیشرفته ناسا است که در هر گوشه از زندگی مدرن امروز گنجانده شده است. آخرین دستاوردی که در حال حاضر ناسا از آن رونمایی کرد، روبات‌های زنبوری بمنظور کمک به فضانوردان است. […]

در ۶۰ سال گذشته، از ابتدا، ناسا در عرصه تکنولوژی پیشرو بود. از GPS با دقت بالا تا باتری‌های قدرتمند از جمله تکنولوژی‌های پیشرفته ناسا است که در هر گوشه از زندگی مدرن امروز گنجانده شده است. آخرین دستاوردی که در حال حاضر ناسا از آن رونمایی کرد، روبات‌های زنبوری بمنظور کمک به فضانوردان است. ناسا قصد دارد یک جفت روبات زنبوری را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. این روبات‌ها قادر به انجام آزمایش‌های ساده و کارهای عادی هستند.

روبات‌های زنبوری ناسا به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال خواهند شد

این روبات‌های زنبوری که با نام Astrobees شناخته شده‌اند، روبات‌های معلق، مکعبی شکل و کوچک هستند که در مرکز تحقیقات Ames ناسا پس از چند سال تحقیق و توسعه ساخته شد. Astrobees مجهز به چند دوربین و سنسور برای ناوبری، نظارت بر خدمه، فعالیت‌های نمونه‌برداری، مدیریت لجستیکی و سایر وظایف معمول است. صفحه لمسی، اسپیکر و میکروفون بخشی از تجهیزات این روبات مکعبی است. همچنین بازوی مکانیکی Astrobees این روبات را در زمینه مدیریت ابزارهای مختلف توانمند ساخته است.

سیستم پیشرانشی Astrobees براساس فن است و توان آن توسط باتری تامین می‌شود. زمانی که Astrobees شروع بکار می‌کند در صورت پایین بودن سطح شارژ بطور خودکار با استفاده از سیستم ناوبری به نزدیکترین محل برای شارژ شدن نزدیک می‌شود. هدف ناسا از ساخت و بکارگیری Astrobees کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی برقراری ارتباط انسان‌ها با روبات‌ها در دوره‌های طولانی و نزدیک بهم است. همچنین از این روبات می‌تواند در تحقیقات برای ماموریت‌های آینده در ماه و فراتر از آن استفاده کند.

زمانی‌که فضانوردان درگیر آزمایش‌های پیچیده هستند، Astrobees می‌تواند وظایف معمول را انجام دهد. ناسا افزود: “بعنوان مثال، Astrobees می‌تواند مکان ده‌ها یا هزاران قطعه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی با استفاده از اسکنر RFID بطور دائم بررسی کند. این در حالی است که قبل از آن فضانوردان این کار را بطور دستی انجام می‌دادند.”

روبات‌های زنبوری ناسا به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال خواهند شد

همچنین Astrobees می‌تواند شرایط محیطی مانند کیفیت هوا، سطح صدا یا زمان آزاد شدن فضانوردان برای محافظت از سلامت آن‌ها را کنترل کند. ناسا اضافه کرد: “این روبات‌ها می‌توانند فعالیتهای ایستگاه را از طریق میکروفون و دوربین‌ها تماشا کنند، بشنوند و بر روی مدیرت آن‌ها نظارت داشته باشند. همچنین این روبات‌ها می‌توانند بر روی انجام آزمایشها نظارت داشته و از راه دور فعالیت‌ها را کنترل کنند.”

پروژه Astrobees براساس موفقیت SPHERES، دستیار نسل اول روباتیکی ساخته شد که در سال ۲۰۰۶ در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار گرفت. این روبات با CIMON، روبات هوشمند که توسط ایرباس، آژانس فضایی آلمان (DLR) و ابر رایانه‌های IBM ساخته شد، می‌تواند رقابت کند. CIMON در سال ۲۰۱۸ در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار گرفت و در کارهای تحقیقاتی به فضانوردان کمک می‌کرد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.