• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
10

رصد پرتاب موشک فالکون توسط ماهواره هواشناسی از فضا

  • کد خبر : 15156
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
رصد پرتاب موشک فالکون توسط ماهواره هواشناسی از فضا

ماهواره رصد زمین در صبح ۲۵ ژوئن جسمی که از سیاره زمین پرتاب شده و در حال ترک آن بود را شناسایی کرد. ماهواره هواشناسی GEO-East با مدار ۲۲۳۰۰ مایلی یا ۳۵۹۰۰ کیلومتری، چند عکس از موشک فالکون Heavy شرکت اسپیس ایکس که از ساحل فضایی فلوریدا به آسمان پرتاب شده بود، ثبت کرد. اثر […]

رصد پرتاب موشک فالکون توسط ماهواره هواشناسی از فضا

ماهواره رصد زمین در صبح ۲۵ ژوئن جسمی که از سیاره زمین پرتاب شده و در حال ترک آن بود را شناسایی کرد. ماهواره هواشناسی GEO-East با مدار ۲۲۳۰۰ مایلی یا ۳۵۹۰۰ کیلومتری، چند عکس از موشک فالکون Heavy شرکت اسپیس ایکس که از ساحل فضایی فلوریدا به آسمان پرتاب شده بود، ثبت کرد.

اثر گرمای این موشک بزرگ و حرکت سریع آن بوضوح در تصاویر ماهواره‌ای GEO-East قابل رویت است.

Falcon Heavy با موفقیت ۲۴ ماهواره به مدارهای مختلف تزریق کرد و توانست این ماموریت پیچیده را پشت سر بگذارد. یک چهارم این ۲۴ فضاپیما در ارتباط با ماموریت GEO-East هستند که اپراتور آن ناسا و سازمان ملی اقیانوسی و اتمسفری است. این ماهواره‌بر، شش میکروماهواره سنجش از دور سازمان ملی اقیانوسی و اتمسفری را با رویکرد رصد منظومه‌ای و با هدف هواشناسی، یونوسفر و ماموریت Climate-2 را برای جمع‌آوری داده‌های مختلف آب و هواشناسی به فضا پرتاب کرد.

رصد پرتاب موشک فالکون توسط ماهواره هواشناسی از فضا

در این بین، سایر ماموریت‌های این پرتاب شامل ماموریت سوخت سبز ناسا بود که برای آزمایش فضاپیمایی با سوخت کارآمدتر و پاک‌تر پرتاب شد، ساعت اتمی ناسا و LIghtsail-2 که برای اثبات تکنولوژی بادبان خورشیدی پرتاب شد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.