• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
9

ماموریت ناسا برای ردیابی تهدیدات آب و هوایی در فضا با ماهواره‌های کوچک

  • کد خبر : 15642
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
ماموریت ناسا برای ردیابی تهدیدات آب و هوایی در فضا با ماهواره‌های کوچک

ناسا در حال بررسی دو پیشنهاد است که می‌تواند آب و هوای فضا را تحت تاثیر خورشید مورد مطالعه قرار دهد. یکی از اهداف اصلی این ماموریت شناسایی و بررسی تهدیدات تشعشعی برای فضانوردانی است که در منظومه شمسی سفر می‌کنند. هر دو پیشنهاد قصد دارند در سفرهای آینده از ماهواره‌های کوچک برای محافظت بهتر […]

ناسا در حال بررسی دو پیشنهاد است که می‌تواند آب و هوای فضا را تحت تاثیر خورشید مورد مطالعه قرار دهد. یکی از اهداف اصلی این ماموریت شناسایی و بررسی تهدیدات تشعشعی برای فضانوردانی است که در منظومه شمسی سفر می‌کنند.

هر دو پیشنهاد قصد دارند در سفرهای آینده از ماهواره‌های کوچک برای محافظت بهتر از فضانوردان و همچنین پیش‌بینی چگونگی تاثیر آب و هوای فضایی بر مردم و فضاپیماهایشان استفاده کنند. طبق گفته ناسا هر کدام از این پیشنهادها برای نه ماه مطالعه و تحقیق مبلغی حدود ۴۰۰۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. در نهایت، ناسا یکی از این دو ایده را تحت برنامه‌ای با عنوان شتاب و نقشه کاوش بین ستاره‌ای (IMAP) برای پرتاب در اکتبر ۲۰۲۴ انتخاب خواهد کرد.

پگ لوس، معاون بخش هلیوفیزیک ناسا اعلام کرد: “این اولین باری است که هلیوفیزیک بودجه‌ای برای اثبات چنین تکنولوژی اختصاص می‌دهد. فراهم کردن فرصت برای رسیدن به تکنولوژی‌های بالغ و آزمایش عملیاتی آن‌ها در فضا، گامی اساسی در جهت ادغام روش‌ها و تکنیک‌های جدید در ماموریت‌های آینده است.”

این ماهواره‌ها میزبان دو تکنولوژی هستند. اولین تکنولوژی، از مخابرات لیزری یا نوری استفاده می‌کند که بسیار سریع‌تر از لینک‌های رادیویی مرسوم بین فضاپیما و ایستگاه زمینی است. همچنین استفاده از مخابرات لیزری باعث سبک‌تر شدن فضاپیما می‌شود. این موضوع در ماهواره‌های مکعبی و کوچک در دهه‌های آینده اهمیت بیشتری خواهد یافت.

دومین تکنولوژی موجود بر روی این ماهواره‌ها، SETH است که انواع مختلف ذرات و امواج خورشیدی را شناسایی می‌کند مانند اتم‌هایی با انرژی خنثی (ذراتی با سرعت که بار الکتریکی ندارند). این ذرات تابش دارند و می‌توانند تهدیدی برای سرنشینان فضاپیماها باشند.

محقق ارشد SETH، آنتی پولککینن، یک تکنیسین هوافضا است که در مرکز پرواز فضایی گادارد ناسا در مریلند فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.