• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

امکان تجربه لذت رانندگی و پرواز با خودروی هلندی “PAL-V”

  • کد خبر : 16553
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
امکان تجربه لذت رانندگی و پرواز با خودروی هلندی “PAL-V”

اخیرا یک شرکت هلندی موفق به توسعه نخستین خودرو در جهان شده است که کاربران می‌توانند هر زمان که مایلند رانندگی و هر زمان که مایلند با آن پرواز کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شاید بیش از یک قرن است که بشر در حال تلاش برای ساخت خودروی پرنده است […]

امکان تجربه لذت رانندگی و پرواز با خودروی هلندی "PAL-V "

اخیرا یک شرکت هلندی موفق به توسعه نخستین خودرو در جهان شده است که کاربران می‌توانند هر زمان که مایلند رانندگی و هر زمان که مایلند با آن پرواز کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شاید بیش از یک قرن است که بشر در حال تلاش برای ساخت خودروی پرنده است اما این انتظارات بالاخره به پایان رسید چراکه نخستین خودروی جهان که قابلیت پرواز را دارد اولین پرواز خود را در میامی انجام داد.

این وسیله نقلیه پرنده ” Pioneer Personal Landing Air Landing ” یا “PAL-V ” نام دارد و مجهز به سربار جمع شده و چند ملخ در عقب است و می تواند تا ارتفاع ۱۲ هزار و ۵۰۰ فوتی (۳۸۱۰ متر) بالا رود. حداکثر سرعت این خودروی بنزینی ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۱.۸۶۹ کیلومتر در ساعت) در هوا و ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰.۹۳۴ کیلومتر در ساعت) در زمین است.

امکان تجربه لذت رانندگی و پرواز با خودروی هلندی "PAL-V "شرکت PAL-V این وسیله نقلیه دو نفره را توسعه داده است و در حال حاضر ۷۰ فرد برای خرید این خودرو ۵۹۹ هزار دلاری نام نویسی کرده اند. البته این خودرو اکنون در مرحله پیش فروش است و عرضه آن احتمالا در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.

این ماشین پرنده دارای ۲۳۰ اسب بخار قدرت و یک موتور چهار سیلندر است. این وسیله نقلیه دو نفره تنها در ۱۰ دقیقه از یک ماشین سه چرخ به یک ژیروکوپتر یا هواچرخ تبدیل می شود و می تواند در کمتر از هشت ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. وزن آن نیز ۱۵۰۰ پوند است.

امکان تجربه لذت رانندگی و پرواز با خودروی هلندی "PAL-V "هواچرخ به هواگردی گفته می‌شود که بال چرخان آن بدون موتور باشد. هواچرخ در ظاهر همانند بالگرد است اما حرکت آن یا به‌وسیله یک ملخ موتوری یا یک کابل کششی صورت می‌گیرد. گذشتن هوا از پیرامون بال چرخان باعث بلند شدن هواچرخ از زمین می‌شود.

هواچرخ نوعی هواپیما با بال متحرک است. در هواچرخ، برخلاف بالگرد، نیروی موتور فقط صرف پیشراندن می‌شود و نیروی برآر در اثر جریان هوائی که به بال یا پروانه می‌وزد و آن را به گردش درمی‌آورد ایجاد می‌شود. شکل ظاهری هواچرخ بسیار شبیه به بالگرد است ولی از نظر اصول پرواز با آن تفاوت دارد.

امکان تجربه لذت رانندگی و پرواز با خودروی هلندی "PAL-V "

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.