• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
14

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین – از تحویل محصول تا خلق آثار هنری

  • کد خبر : 13520
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین – از تحویل محصول تا خلق آثار هنری

رشد روز افزون صنعت پهپاد به دامنه کاربردهای آن نیز افزوده است. با این‌که موضوع قانون‌گذاری پهپادها در کشورهای مختلف همچنان یک چالش جدی است اما نتواسته هیچ اختلالی در پیشرفت و توسعه این صنعت بودجود آورد. در این‌جا قصد داریم، ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین کوچک را معرفی کنیم. دارو در آسمان – […]

رشد روز افزون صنعت پهپاد به دامنه کاربردهای آن نیز افزوده است. با این‌که موضوع قانون‌گذاری پهپادها در کشورهای مختلف همچنان یک چالش جدی است اما نتواسته هیچ اختلالی در پیشرفت و توسعه این صنعت بودجود آورد. در این‌جا قصد داریم، ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین کوچک را معرفی کنیم.

دارو در آسمان – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

یک استارت‌آپ در کالیفرنیا قصد دارد از ناوگان پهپاد برای تحویل خون، دارو و واکسن به مناطق دورافتاده در آمریکا استفاده کند. شرکت Zipline قبلا نیز از پرنده‌های رباتی کوچک برای ارسال داروها به منطقه Rwanda که فاقد جاده است، استفاده کرده است. هواپیماهای Zipline که با نام Zips شناخته می‌شوند، وزنی حدود ۲۲ پوند دارند و می‌توانند تا ۳ پوند بار حمل کنند که توسط چتر نجات فرود می‎‌آید. Zips با یک بار شارژ می‌تواند تا ۷۵ مایل پرواز کند. Zipline امیدوار است بتواند از FAA مجور لازم برای این فعالیت را دریافت کند و پس از آن شروع به ارائه و تحویل داروها به پزشکان در مناطق دورافتاده ماننده سواحل Maryland و Washington State و همچنین مناطق دورافتاده Nevada کند.

پهپادهای آتش‌نشان – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

محققان دانشگاه Nebraska-Lincoln یک هواپیمای بدون سرنشین توسعه داده‌اند که می‌تواند عملیات مربوط به کنترل آتش در مکان‌هایی که دسترسی سخت دارند، انجام دهد. این دستگاه حدود ۲ فوت عرض دارد و مجهز به شش ملخ افقی و توپ‌های پینگ پنگی است که با ترکیبی از مواد شیمیایی پر شده‌اند که به سمت زمین و آتش پرتاب می‌شوند. این تکنیک در هلیکوپترهای آتش‌نشان نیز استفاده می‌شود، اما استفاده از آن در پهپادها از نظر هزینه، مقرون به صرفه است و از ایمنی بالاتری برخوردار است. هلیکوپترهای آتش‌نشان معولا در ارتفاع پایین و با سرعت کم پرواز می‌کنند، که خطر وقوع حادثه را افزایش می‌دهند.

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

ردیابی پشه‌های زیکا – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

محققان مایکروسافت با همکاری مقامات Harris County در تگزاس، قصد توسعه تکنولوژی بینایی خاص پهپاد را داشتند تا بوسیله آن بتوانند مناطقی که در آن پشه‌های ناقل بیماری وجود دارند، شناسایی و جمع‌آوری کنند. در اولین گام، مایکروسافت با تنظیم تله‌هایی که توسط این شرکت طراحی شده و دارای تکنولوژی بالایی بود، نسل مختلف پشه‌ها را شناسایی کرده و مقامات بهداشتی اطلاعات موبوط به ناقل بیماری بودن آن‌ها را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهند. در ادامه این تله‌ها توسط پهپادها در مناطق دورافتاده قرار می‌گیرند.

بازرسی هواپیما – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

ایرباس، سازنده فرانسوی هواپیما استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای بازرسی برخی از جت‌های تجاری خود را شروع کرده است. این بازرسی برای پیدا کردن خراش، فرو رفتگی و سایر خرابی‌ها و آسیب‌ها انجام می‌شود. طیق گفته ایرباس، هواپیماهای بدون سرنشین بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌توانند این بازرسی را انجام دهند؛ این در حالی است که قبلا حدود دو ساعت این بازرسی‌ها طول می‌کشید. علاوه بر این، می‌توان از تصاویر گرفته شده توسط این هواپیماهای بدون سرنشین برای ساخت مدل سه بعدی این هواپیما و جلوگیری از آسیب به سایر هواپیماها استفاده کرد.

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

انتشار پهنای باند – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

شرکت فیس‌بوک در اولین گام خود برای ارائه دسترسی پهنای باند در مناطق دور افتاده، یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ را بر فراز آسمان Yuma در آریزونا آزمایش کرد. وزن این هواپیما حدود ۸۸۰ پوند و پهنای بال آن با بوئینگ ۷۳۷ قابل قیاس است. این هواپیما که Aquila نام دارد، انرژی خود را بوسیله سلول‌های خورشیدی در ارتفاع ۶۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ پایی تامین می‌کند. Aquila از یک لیزر بزرگ برای ارسال سیگنال‌ها به گیرنده‌های زمینی استفاده می‌کند. هر کدام از این هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند این خدمات را در ۳۰ مایلی در هر جهت فراهم کنند.

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

بازگرداندن خاطرات – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

یک شرکت کوچک در اوهایو از هواپیماهای بدون سرنشین برای یادآوری خاطرات شاد و دلپذیر افراد در سال‌های پایانی زندگی خود، استفاده می‌کند. Aerial Anthropology با خانواده‌های بیمارانی که بستری هستند در ارتباط است تا مکان‌های مورد علاقه آن‌ها در گذاشته را شناسایی کند و سپس یک هواپیمای بدون سرنشین برای ضبط ویدئوی هوایی از این مکان‌ها ارسال می‌کنند. این ویدئو در YouTube پخش می‌شود و بیماران می‌توانند در تخت‌شان این ویدئو را تماشا کنند.

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

تمرین تنیس – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

یکی از کاربردهای جدید هواپیماهای بدون سرنشین، پرتاب توپ تنیس به سمت بازیکنان برای یادگیری بهتر ضربه زدن است. این هواپیماهای مینیاتوری شناور می‌توانند توپ‌های تنیس را از زوایا و ارتفاع‌های مختلف پرتاب کنند. همچنین آن‌ها مجهز به دوربین هستند و مربی نیز می‌تواند تمرین بازیکنان خود را تماشا و بر روی فعالیت آن‌ها نظارت کند.

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

تماشای نهنگ – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

هواپیماهای بدون سرنشین همچنان یکی از ابزارهای انتخابی برای محققان بمنظور مطالعه بر روی رفتار حیوانات در دریا است. بعنوان مثال، دانشمندان NOAA به هواپیماهای بدون سرنشین برای مشاهده نهنگ‌های گوژپشت در اطراف جزایر هاوایی احتیاج داشتند. در گذشته از قایق‌های بزرگ استفاده می‌کردند که باعث ترس نهنگ‌ها و عدم مشاهده رفتار طبیعی آن‌ها می‌شد. همچنین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین احتمال وقوع حوادث برای دانشمندان و صدمات وارده به حیوانات را کاهش می‌دهد.

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

کشف مین‌های زمینی – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

روزانه بیش از ۷۰ نفر توسط مین‌های زمینی کشته و یا زخمی می‌شوند. محققان تخمین می‌زنند که حذف تمام مین‌ها در جهان بیش از ۱۰۰۰ سال طول می‌کشد و هزینه آن بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود. امروزه دانشمندان بریتانیایی قادر به مجهز کردن هواپیماهای بدون سرنشین به تکنولوژی تصویربرداری ویژه‌ای هستند که ناهنجاری‌های گیاهان از طریق مواد شیمیایی نشت شده از منابع مواد منفجره را شناسایی می‌کند.

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

نقاشی‌های دیواری – ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

گروهی از محققان کامپیوتر دانشگاه مک‌گیل در مونترال قادر به ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین برای ایجاد نقاشی شده‌اند. این هواپیماها مجهز به بازو هستند و هر کدام براساس تکنیک هنری خاص طراحی شدند. هر یک از بازوها دارای اسفنج آغشته به رنگ هستند و برای ایجاد نقاشی به دیوار نزدیک می‌شوند. این هواپیماها برای نقاشی فضاهای بیرونی نیز می‌توانند استفاده شوند.

ده کاربرد برتر هواپیماهای بدون سرنشین

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.