• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
9

ساخت دستگاه فشرده‌ساز زباله برای فضانوردان ناسا

  • کد خبر : 14027
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
ساخت دستگاه فشرده‌ساز زباله برای فضانوردان ناسا

شرکت “هوافضای کالینز” (Collins Aerospace) قراردادی برای توسعه و ساخت یک سیستم پردازش و فشرده‌ساز زباله با ناسا امضا کرد. این سیستم فشرده‌ساز زباله باید توسط فضانوردان قابل حمل باشد. این سیستم تحت برنامه نسل بعدی تکنولوژی فضایی ناسا (NextSTEP-2) توسعه می‌یابد. این سیستم بر اساس تجربه‌های شرکت Collins در زمینه سیستم‌های پشتیبانی حیات و […]

شرکت “هوافضای کالینز” (Collins Aerospace) قراردادی برای توسعه و ساخت یک سیستم پردازش و فشرده‌ساز زباله با ناسا امضا کرد.

ساخت دستگاه فشرده‌ساز زباله برای فضانوردان ناساQQ

این سیستم فشرده‌ساز زباله باید توسط فضانوردان قابل حمل باشد. این سیستم تحت برنامه نسل بعدی تکنولوژی فضایی ناسا (NextSTEP-2) توسعه می‌یابد. این سیستم بر اساس تجربه‌های شرکت Collins در زمینه سیستم‌های پشتیبانی حیات و کنترل محیط‌زیست (ECLSS) برای فشرده‌سازی، بازیابی و پردازش منابع ایمن ساخته می‌شود. همچنین انتظار می‌رود این سیستم هنگام بازیابی حداکثر مقدار آب، هوای از دست رفته‌ی کابین را کاهش دهد.

با استفاده از فرآیند فشرده‌سازی این سیستم، پیش‌بینی می‌شود میزان حجم زباله‌ها حدود ۹۳ درصد کاهش یابد. به این صورت که زباله‌ای با حجم دو فوت مکعب را بصورت یک دیسک با ابعاد ۹ × ۹ × ۷۵/۱ اینچ یا به اندازه یک قوطی نوشابه کوچک تبدیل می‌کند. انتظار می‌رود شرکت Collins طی ۱۸ ماه، توسعه و تست این سیستم را کامل کند. البته NASA طراحی اولیه این سیستم در حال توسعه را بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مرحله دوم این فاز نیز شامل خرید و فروش این سیستم می‌شود.

طبق گفته شان مک‌لود، مدیر ارشد تجاری شرکت Collins Aerospace Systems زباله‌های فضایی چالش بزرگی برای ماموریت‌های فضایی آینده به‌ویژه ماموریت‌های سفر به ماه و مریخ هستند. در حال حاضر، خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی روزانه حدود دو فوت مکعب زباله تولید می‌کنند که این زباله‌ها توسط یک دستگاه نگهداری و هر چهار ماه یک بار دفع می‌شوند. برای نمونه، در سفر ۱۸ ماهه به مریخ سیستم دفع زباله کنونی، گزینه مناسبی برای این ماموریت نخواهد بود. بنابراین، برای ماموریت‌های طولانی نیاز به یک راه‌حل کارآمدتر برای دفع زباله در محل خواهیم داشت که سیستم پیشنهادی ما این مشکل را برطرف خواهد کرد.

روش‌های فعلی مدیریت زباله‌های فضانوردان شامل ذخیره موقت و دفع آن‌ها بر روی زمین و یا سوختن است. طبق گفته شرکت Collins، بازگشت زباله به زمین راه‌حل عملی و مناسبی نیست و رها کردن آن‌ها در طول ماموریت می‌تواند منجر به از دست رفتن اقلام قابل بازیافت و یا ایجاد خطر برای سایر سیاره‌ها شود. سیستم جدید شرکت Collins قصد دارد بر این چالش‌ها غلبه کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.