• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

ارائه خدمات ارتباطی استراتوسفری توسط شرکت HAPSMobile

  • کد خبر : 14698
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
ارائه خدمات ارتباطی استراتوسفری توسط شرکت HAPSMobile

سرمایه‌گذاری مشترک HAPSMobile بین SoftBank ژاپن و شرکت هوافضایی آمریکایی AeroVironment هواپیمای بدون سرنشینی برای ارائه خدمات ارتباطی استراتوسفری طراحی کردند. این هواپیما به نام Hawk30 شناخته می‌شود و به‌عنوان یک سیستم ارتباطی استراتوسفری که در ارتفاع ۲۰ کیلومتری پرواز می‌کند طراحی شده است. Hawk30 دارای پهنای بال ۲۶۰ فوتی و طول ۷۸ متری و […]

ارائه خدمات ارتباطی استراتوسفری توسط شرکت HAPSMobile

سرمایه‌گذاری مشترک HAPSMobile بین SoftBank ژاپن و شرکت هوافضایی آمریکایی AeroVironment هواپیمای بدون سرنشینی برای ارائه خدمات ارتباطی استراتوسفری طراحی کردند.

این هواپیما به نام Hawk30 شناخته می‌شود و به‌عنوان یک سیستم ارتباطی استراتوسفری که در ارتفاع ۲۰ کیلومتری پرواز می‌کند طراحی شده است.

Hawk30 دارای پهنای بال ۲۶۰ فوتی و طول ۷۸ متری و مجهز به ۱۰ موتور الکتریکی خورشیدی است. توانمندی این هواپیما بگونه‌ای است که در پرواز بالای ابرها، سلول‌های خورشیدی به‌صورت دائمی در طول روز از خورشیدها توان دریافت می‌کنند.

قابلیت پرواز در سرعت میانگین ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، این پهپاد را قادر می‌سازد تا از عهده ماموریت‌های طولانی که نیاز به ماه‌ها پرواز مداوم دارد، برآید. این هواپیما در طول ۲۴ ماه در مرکز نوآوری HAPS شرکت AeroVironment طراحی و توسعه داده شده است. Soft Bank نیز با همکاری HAPSMobile، کسب و کار پلتفرم ایستگاه ارتفاع بالا (HAPS) را راه اندازی کرده است. این کسب و کار به عنوان یک نوآوری جدید برای استراتژی «فراتر از ژاپن» Soft Bank شناخته می‌شود.

سیستم HAPS شامل یک هواپیما است که در استراتوسفر پرواز و مانند یک ایستگاه ارتباطی برای اتصال در نواحی مد نظر عمل می‌کند.
این مدل به Soft Bank این اجازه را می‌دهد که برای مناطق و مکان‌های بدون سرویس‌های ارتباطی مانند کوهستان‌ها، جزایر دور افتاده و کشورهای در حال توسعه، این خدمات را ارائه دهد. همچنین این سیستم می‌تواند شبکه‌های مخابراتی پایدار و مفیدی را در حوادث اضطراری و بحران‌های طبیعی تضمین کند.

Soft Bank در یک بیانیه اعلام کرد: «با پیوستگی موثر شبکه‌های مخابراتی فعلی، Soft bank قادر خواهد بود شبکه ارتباطی گسترده‌ای ارائه دهد که هم در آسمان و هم در زمین پاسخگو باشد و این مهم را با استفاده از پهپادها و همچنین با کمک اینترنت اشیا و شبکه نسل پنجم (۵G) اجرا می‌کند.»

«از آنجا که HAPS می‌تواند شبکه های مخابراتی پایدار را بدون آنکه تحت تاثیر شرایط محیطی روی زمین قرار گیرد فراهم سازد، انتظار می‌رود این فناوری نیز به تلاش‌های نجات و بهبود در حین بلایای طبیعی کمک کند.»

هدف این شرکت تولید انبوه HAWK30 و پرواز آن در سال ۲۰۲۳ است. در همین حین، HAPSMobile قراردادی را برای سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیون دلاری در پروژه لون شرکت آلفابت، شرکتی که در حال توسعه شبکه‌ای از بالن هایی است که دسترسی به اینترنت را برای مناطق دور افتاده تسهیل می‌کند، منعقد کرده است.

براساس این قرارداد، مقرر گردید شرکت HAPSMobile و پروژه وابسته به گوگل لون با همکاری یکدیگر ایستگاه‌های تلفن همراه هوایی با استفاده از بالون‌ها و هواپیماهای استراتوسفری، ایجاد کنند. هدف از این همکاری پوشش مناطق وسیع‌تر برای نسل بعدی خدمات اینترنت بی‌سیم ۵G است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.