• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

حمایت سامسونگ از استارت‌آپ کره‌ای شناخته‌شده Perigee

  • کد خبر : 16262
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
حمایت سامسونگ از استارت‌آپ کره‌ای شناخته‌شده Perigee

استارت‌آپ کوچک و شناخته‌شده کره‌ای که توسط سامسونگ حمایت می‌شود در حال آماده شدن برای پرتاب موشک خود در ماه جولای سال آینده است. استارت‌آپ Perigee Aerospace of Daejeong بالغ بر ۱۲ میلیون دلار از گروه سرمایه‌گذاری سامسونگ، گروه سرمایه‌گذاری LB و چند سرمایه‌گذار دیگر به منظور توسعه پرتابگر Blue Whale 1 جذب سرمایه کرده […]

حمایت سامسونگ از استارت‌آپ کره‌ای شناخته‌شده Perigee

استارت‌آپ کوچک و شناخته‌شده کره‌ای که توسط سامسونگ حمایت می‌شود در حال آماده شدن برای پرتاب موشک خود در ماه جولای سال آینده است.

استارت‌آپ Perigee Aerospace of Daejeong بالغ بر ۱۲ میلیون دلار از گروه سرمایه‌گذاری سامسونگ، گروه سرمایه‌گذاری LB و چند سرمایه‌گذار دیگر به منظور توسعه پرتابگر Blue Whale 1 جذب سرمایه کرده است. پرتابگر کوچک Blue Whale 1 قابلیت حمل بار ۱۵۰ کیلوگرمی را تا مدار خورشد آهنگ در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری دارد.

به گفته شین، Perigee Aerospace بودجه کافی برای توسعه این پرتابگر بسیار کوچک را در اختیار دارد. این باعث شده نیازی به اعلام برنامه‌های توسعه‌ای یا شروع برنامه‌های عملیاتی این استارت‌آپ نداشته باشیم.

مدیر گروه سرمایه‌گذاری سامسونگ، چولان لی، در ۲۲ اکتبر اعلام کرد که غول تلفن‌های همراه مبلغی را در Perigee Aerospace سرمایه‌گذاری کرده است.

شین گفت: هسته اصلی Perigee Aerospace در سال ۲۰۱۲ دور هم جمع شدند ولی این شرکت به طور رسمی در سال گذشته تاسیس شده است. دهه‌ها از توسعه موتورها در موسسه پیشرفته علوم و فناوری کره می‌گذرد و هم‌اکنون موسسه تحقیقات هوافضایی کره (KARI) بعنوان مشاور فنی در کنار این شرکت قرار گرفته است.

به گفته شین، پرتابگر Blue Whale 1 برای اثبات عملکردی موشک‌های دو مرحله‌ای در سال ۲۰۲۰ پرتاب می‌شود و در پرتاب بعدی خود در سال ۲۰۲۱ محموله ۵۰ کیلوگرمی را به فضا خواهد فرستاد. این شرکت با بودجه‌ ۲ میلیون دلاری راه‌اندازی شده است.

شرکت Perigee Aerospace قصد دارد پرتاب‌های خود را از مجموعه Orbital Launch Complex که توسط شرکت دیگری به نام Southern Launch در خط ساحلی جنوبی استرالیا در حال ساخت است، انجام دهد. طبق گفته شین این سایت پرتاب در اول جولای آماده خواهد شد. وی افزود، قسمت دشوار عملیاتی کردن این پرتاب چگونگی حمل موشک تا استرالیا و قوانین نظارتی بر آن است. این کار را تاکنون کسی انجام نداده است، بنابراین برای این انتقال مدتی طول خواهد کشید.

سازمان فضایی استرالیا، بطور رسمی در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و آیین‌نامه آن را در ماه آگوست تدوین و به روز کرد. اما هنوز برای پرتاب‌های جدید و مجوزهای آن تصمیمی گرفته نشده است. شین گفت برای ارسال این موشک به استرالیا با سازمان فضایی این کشور همکاری نزدیکی داریم.

طبق گفته شین، استرالیا مکان مطلوبی برای پرتاب‌ها است زیرا از حمل و نقل هوایی و دریایی در اطرافش برخوردار است. Perigee به مکانی عاری از چنین محدودیت‌هایی نیاز دارد زیرا می‌خواهد سالانه ۴۰ پرتاب داشته باشد. این میزان پرتاب امکان‌پذیر است زیرا Blue Whale 1 کوچکترین پرتابگر جهان خواهد بود. طول این موشک ۵/۸ متر و یک سوم ارتفاع موشک قدرتمند Electron متعلق به شرکت Rocket Lab است. قطر و وزن پرتابگر Blue Whale 1 به ترتیب ۷۶۰ میلی‌متر و ۱۷۹۰ کیلوگرم است. ابعاد و اندازه، بر روی افزایش نرخ تولید بسیار تاثیرگذار است. این بزرگترین ابعادی است که می‌تواند تولید انبوه شود.

شین گفت: Perigee برای افزایش ظرفیت تولید خود به دنبال تامین بودجه‌ای اضافی است. در حال حاضر در این شرکت حدود ۳۰ نقر مشغول به کار هستند و این شرکت قصد دارد تا پایان سال، ۱۵ نفر دیگر استخدام کند. این شرکت تا کنون، ۸ قرارداد منعقد کرده است؛ از جمله مشتریان آن می‌توان به یک مشتری خدمات سنجش از دور در کره جنوبی و دانشگاهی در استرالیا اشاره کرد.

پس از تولید Blue Whale 1 این شرکت قصد دارد پرتابگر بزرگتری که قادر به پرتاب محموله ۲۵۰ کیلوگرمی تا ۳۰۰ کیلوگرمی به مدار لئو زمین است را تولید کند. این شرکت امیدوار است که پرتابگر بزرگتر خود را طی دو تا سه سال پس از پرتاب Blue Whale 1  راه‌اندازی نماید.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.