• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
13

حفاری در مریخ – ابزار حفاری کاوشگر اینسایت با مانع روبرو شد

  • کد خبر : 14433
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
حفاری در مریخ – ابزار حفاری کاوشگر اینسایت با مانع روبرو شد

کاوشگر اینسایت “InSight” ناسا برای حفاری روی سیاره مریخ با مشکل روبرو شده است. کاوشگر مریخی اینسایت که نوامبر سال ۲۰۱۸ روی مریخ فرود آمد، حفاری در این سیاره سرخ را آغاز کرده اما با مانع روبرو شده است. به نظر می رسد ابزار حفاری آلمانی نصب شده در کاوشگر اینسایت با چند سنگ برخورد […]

کاوشگر اینسایت “InSight” ناسا برای حفاری روی سیاره مریخ با مشکل روبرو شده است.

حفاری در مریخ - ابزار حفاری کاوشگر اینسایت با مانع روبرو شد

کاوشگر مریخی اینسایت که نوامبر سال ۲۰۱۸ روی مریخ فرود آمد، حفاری در این سیاره سرخ را آغاز کرده اما با مانع روبرو شده است.

به نظر می رسد ابزار حفاری آلمانی نصب شده در کاوشگر اینسایت با چند سنگ برخورد کرده است. البته ابزار مذکور فقط توانسته سوراخی ۱۸ تا ۵۰ سانتی‌متری ایجاد کند. این سوراخ بسیار کم عمق تر از هدف مورد نظر است.

شرکت لهستانی Astronika engineering، دستگاه چکش زنی این کاوشگر را ساخته است. مهندس ارشد این شرکت می‌گوید: «این خبر خوبی نیست، زیرا هرچند چکش کار می‌کند اما محیط مریخ چندان برای انجام عملیات ایده آل نیست.»

حفاری در مریخ - ابزار حفاری کاوشگر اینسایت با مانع روبرو شد

به هرحال محققان تصمیم دارند طی گذر زمان حفره‌ای ۵ متری حفر کنند که یک رکورد به حساب می‌آید. هدف از این عملیات بررسی دمای داخلی سیاره است.

کاوشگر اینسایت ماه نوامبر ۲۰۱۸ میلادی روی مریخ فرود آمد و مرکز کنترل این کاوشگر در آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا واقع در کالیفرنیا دستوراتی به آن فرستاد تا حفاری را آغاز کند. این کاوشگر از هم اکنون یک زلزله سنج روی سطح قرارداده و لرزش های احتمالی سیاره سرخ را رصد می کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.