• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

جدا شدن فضاپیمای ژاپنی “HTV-۸” از ایستگاه فضایی بین‌المللی

  • کد خبر : 16307
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
جدا شدن فضاپیمای ژاپنی “HTV-۸” از ایستگاه فضایی بین‌المللی

فضاپیمای حمل محموله ژاپن موسوم به “HTV-۸” پس از اتمام ماموریت ۳۴ روزه خود توسط بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین‌المللی از این ایستگاه جدا شد و برای بازگشت به سمت زمین روانه شد. به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک کپسول باری فضایی بدون سرنشین ژاپنی روز جمعه (۱ نوامبر) از ایستگاه فضایی بین‌المللی […]

جدا شدن فضاپیمای ژاپنی "HTV-۸" از ایستگاه فضایی بین‌المللی

فضاپیمای حمل محموله ژاپن موسوم به “HTV-۸” پس از اتمام ماموریت ۳۴ روزه خود توسط بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین‌المللی از این ایستگاه جدا شد و برای بازگشت به سمت زمین روانه شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک کپسول باری فضایی بدون سرنشین ژاپنی روز جمعه (۱ نوامبر) از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و به سمت زمین بازگشت تا ایستگاه فضایی برای اتصال با یک کپسول باری فضایی جدید متعلق به ایالات متحده که امروز پرتاب می‌شود، آماده شود.

فضانوردان در ایستگاه فضایی هنگامی که در ارتفاع ۴۲۰ کیلومتری بر فراز اقیانوس آرام در غرب ساحل کالیفرنیا در پرواز بود، از بازوی رباتیک “کانادارم۲”(Canadarm۲) برای جدا کردن “HTV-۸” از ایستگاه فضایی که به ماژول “هارمونی” متصل بود، استفاده کردند.

“کریستینا کخ” فضانورد مقیم ایستگاه فضایی که در حین آزاد کردن “HTV-۸” بازوی رباتیک را کنترل می‌کرد، در توییتر خود نوشت: [این فضاپیما] رفت اما تماشای جدا شدن کپسول باری HTV-۸ از ایستگاه فضایی و رقص پیچیده بازوی رباتیک از یادها نمی‌رود.

جدا شدن فضاپیمای ژاپنی "HTV-۸" از ایستگاه فضایی بین‌المللیجدایی “HTV-۸” از ایستگاه فضایی یک زمینه چینی برای پرتاب و اتصال یک کپسول باری آمریکایی موسوم به “Cygnus NG-۱۲” ساخته شده توسط شرکت “نورث‌روپ گرومن” از ویرجینیا  به آن است. این مأموریت قرار است امروز (شنبه ۲ نوامبر) پرتاب شود و پس فردا به ایستگاه فضایی متصل شود تا چهار تن محموله خود را تحویل ایستگاه دهد.

آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن(JAXA) فضاپیمای “HTV-۸” را در تاریخ ۲۴ سپتامبر سوار بر موشک “H-IIB” از مرکز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن به سمت ایستگاه فضایی پرتاب کرد. این فضاپیما چهار روز بعد وارد ایستگاه شد و بیش از چهار تن تجهیزات از جمله باتری‌های جدید برای پنل‌های خورشیدی را تحویل داد.

جدا شدن فضاپیمای ژاپنی "HTV-۸" از ایستگاه فضایی بین‌المللیاین فضاپیما ۳۴ روز را در حالی که به ماژول هارمونی که ماژول رو به زمین و متعلق به آمریکا است، سپری کرد تا اینکه بامداد امروز (۲ نوامبر) به سمت زمین بازگشت.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.