• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

توجه سازمان فضایی اروپا به توسعه سفینه های فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی

  • کد خبر : 16624
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
توجه سازمان فضایی اروپا به توسعه سفینه های فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی

سفینه‌های فضایی با قابلیت استفاده مجدد و ایستگاه فضایی بین‌المللی، دو پروژه‌ای هستند که تاکنون بزرگترین بودجه آژانس فضایی اروپا (ESA) معادل ۱۵٫۹ میلیارد دلار (۱۴٫۴ میلیارد یورو) را به خود اختصاص داده اند. هفته گذشته (۲۷ تا ۲۸ نوامبر) در سویل اسپانیا، نمایندگان اروپایی مسئول فعالیت‌های فضایی به همراه شرکت‌کنندگانی از کانادا و اتحادیه […]

سفینه‌های فضایی با قابلیت استفاده مجدد و ایستگاه فضایی بین‌المللی، دو پروژه‌ای هستند که تاکنون بزرگترین بودجه آژانس فضایی اروپا (ESA) معادل ۱۵٫۹ میلیارد دلار (۱۴٫۴ میلیارد یورو) را به خود اختصاص داده اند.

هفته گذشته (۲۷ تا ۲۸ نوامبر) در سویل اسپانیا، نمایندگان اروپایی مسئول فعالیت‌های فضایی به همراه شرکت‌کنندگانی از کانادا و اتحادیه اروپا، برای تخصیص بودجه برای علوم فضایی و برنامه‌هایی که آن‌ها برای سال‌های ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده اند، در قالب شورای سازمان فضایی اروپا در سطح نمایندگان، یا Space19+ دور هم جمع شدند.

مدیر سازمان فضایی اروپا گفت: “ما با هم ساختاری را ایجاد کرده‌ایم که الهام بخش رقابت و زیربنای اقدامات ما برای سال‌های آینده است. ما با سازمان فضایی اروپا و اجرای ماموریت‌های جدید، پا را فراتر از دستاوردهای قبلی خواهیم گذاشت و رشد گسترده‌تری در این صنعت ایجاد خواهیم کرد.”

در این جلسه از ۲۲ کشور عضو سازمان فضایی اروپا خواسته شد تا برنامه‌های دهه آینده را تصویب کنند. در میان برنامه‌های جدید، ماموریت ابتکاری پرواز LISA، اولین ردیاب موج گرانشی مبتنی بر فضا، در کنار مأموریت سیاه‌چاله Athena دیده می‌شود. علاوه بر این، سازمان فضایی اروپا با استفاده از یک فضاپیما با قابلیت استفاده مجدد جدید، پشتیبانی از یک مأموریت مهم و پرتحرک مریخ را تأیید کرد و بر تعهدات خود بر ایستگاه فضایی تأکید کرد.

در مورد ایستگاه فضایی، سازمان فضایی اروپا متعهد شده است تا پشتیبانی خود را تا سال ۲۰۳۰ ادامه دهد. این پشتیبانی شامل ادامه ساخت ماژول‌های حمل و نقل و سکونت است که برای پروژه دروازه ناسا و ایستگاه فضایی برنامه‌ریزی شده است و برای مدار ماه استفاده می‌شود.

علاوه بر این، کشورهای عضو، پشتیبانی از یک مأموریت آزمایشی بازگشت از مریخ را تأیید کردند، که با همکاری ناسا تکمیل خواهد شد. این ابتکار عمل شامل مأموریت‌هایی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ خواهد بود که در مریخ فرود خواهند آمد. این فضاپیماها نمونه‌ها را جمع‌آوری و ذخیره کرده و سپس آن نمونه‌ها را به زمین تحویل می‌دهد.

همچنین نمایندگان سازمان فضایی اروپا اعلام کردند، به سفینه فضایی با قابلیت استفاده مجدد جدید سازمان فضایی اروپا کمک خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.