• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد

  • کد خبر : 15303
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد

تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) توافق نامه سه ساله‌ای مبنی بر ایجاد و توسعه مشترک یک ماه‌نورد امضاء کردند که در آن از فناوری سلول‌های سوختی وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود. در این دوره سه ساله، تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن بطور مشترک بر روی تولید نمونه اولیه و آزمایش و ارزیابی […]

توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد

تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) توافق نامه سه ساله‌ای مبنی بر ایجاد و توسعه مشترک یک ماه‌نورد امضاء کردند که در آن از فناوری سلول‌های سوختی وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود.

در این دوره سه ساله، تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن بطور مشترک بر روی تولید نمونه اولیه و آزمایش و ارزیابی آن با هدف توسعه یک ماه‌نورد و کاوش بر روی سطح ماه بعنوان بخشی از یک پروژه بین‌المللی همکاری خواهند کرد.

این توافقنامه از ماه ژوئن سال جاری آغاز شد و تا پایان سال مالی ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. پیرو این توافقنامه، تویوتا یک گروه جدید با نام “اکتشافات متحرک ماه” در ۱ ژوئیه ایجاد کرد و قصد دارد تا پایان سال حدود ۳۰ کارمند برای این گروه استخدام کند.

توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد

اگر همه امور طبق برنامه پیش رود، تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن، نمونه اولیه این ماه‌نورد را تا سال ۲۰۲۲ خواهند ساخت. تا دو سال بعد، مدل پروازی و مهندسی آن نیز برای انجام آزمایش ساخته می‌شود و تا سال ۲۰۲۷ نیز مدل پروازی ساخته و آزمایش می‌شود. راه‌اندازی کامل این پروژه نیز تا سال ۲۰۲۹ به طول خواهد انجامید.

این وسیله برای ماموریت‌های دیگری مانند اکتشافات در مناطق قطبی ماه با هدف مطالعه و تحقیق بر روی استفاده از منابع ماه، مانند آب‌های یخ‌زده و دستیابی به فناوری‌هایی که قادر به انجام اکتشافات عظیم در کهکشان هستند، قابل استفاده است.

توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد

مشتریان زیادی برای این ماه‌نوردها وجود دارد. برای نمونه، ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ دو فضانورد با هدف توسعه تحقیقات به قطب جنوبی بفرستد. آژانس فضایی اروپا نیز اهداف مشابهی را دنبال می‌کند و قصد ایجاد روستاهایی در قطب جنوبی ماه را در آینده نه چندان دور دارد. علاوه بر این، تعدادی از شرکت‌های خصوصی در حال برنامه‌ریزی برای استخراج آب یخ‌زده در نزدیکی قطب جنوبی ماه هستند. این آب می‌تواند پشتیبان خوبی برای زندگی بر روی ماه باشد و یا بعنوان سوخت موشک، شکسته و تبدیل به هیدروژن و اکسیژن شود.

توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد توافق نامه تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن برای توسعه مشترک یک ماه‌نورد

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.