• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

تلاش “Northrop Grumman” برای جذب پشتوانه مالی پرتاب موشک “OmegA”

  • کد خبر : 16619
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
تلاش “Northrop Grumman” برای جذب پشتوانه مالی پرتاب موشک “OmegA”

هنگامی‌که نیروی هوایی آمریکا تصمیم می‌گرفت که کدامیک از دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرتاب را برای پرتاب‌های ملی در سال آینده انتخاب کند، Northrop Grumman به عنوان پیمانکار پنتاگون اعلام می‌کرد که می‌تواند خیلی بهتر از رقبای تجاری خود ظاهر شود. Northrop Grumman یکی از چهار شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرتاب، در فاز دوم پرتاب فضایی […]

هنگامی‌که نیروی هوایی آمریکا تصمیم می‌گرفت که کدامیک از دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرتاب را برای پرتاب‌های ملی در سال آینده انتخاب کند، Northrop Grumman به عنوان پیمانکار پنتاگون اعلام می‌کرد که می‌تواند خیلی بهتر از رقبای تجاری خود ظاهر شود.

Northrop Grumman یکی از چهار شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرتاب، در فاز دوم پرتاب فضایی امنیت ملی آمریکا است. پیشنهاد این شرکت موشک سوخت جامد OmegA است که از زمان Orbital ATK به تحقق پیوست. OmegA نماینده Northrop Grumman و رقیب اصلی شرکت‌های SpaceX ، United Launch Alliance و Blue Origin در رقابت NSSL است.

Northrop Grumman هنوز هیچ مشتری برای OmegA اعلام نکرده است. در همین حال، این شرکت بیان می‌کند که قدرت مالی آن به عنوان پیمانکار دفاعی، باید توسط نیروی هوایی در نظر گرفته شود. چارلی پیشورث، مدیر سیستم‌های پیشرانشی Northrop Grumman، گفت: هزینه عظیم توسعه موشک و زیرساخت پرتاب آن، اکثر ارائه‌دهندگان پرتاب را به این سمت سوق می‌دهد که بدنبال نرخ پرتاب سالیانه بالا باشند تا این هزینه‌ها را بر روی موشک‌های بیشتری بسط دهند.

با این حال، Northrop Grumman، در ۳ دسامبر در یک کنفرانس صنعت فضایی که توسط اتاق بازرگانی ایالات متحده برگزار شده بود، اعلام کرد نیازی به پرتاب های نیروی هوایی برای تجارت پایدار ندارد.

وی گفت: “تاریخ نشان داده است که نرخ پرتاب پیش‌بینی شده، همیشه تحقق نمی‌یابد.” وی گفت: “نیروی هوایی خواستار این است که امروزه رقبا نشان دهند که آن‌ها در فعالیت خود به نیروی هوایی وابسته نیستند. Northrop Grumman تنها شرکت در بین رقبای پرتاب‌کننده است که محصولات خیلی زیادی در مقایسه با پرتابگرهایش به فروش می‌رساند. بدین معنی که تمام هزینه‌های ما نباید تنها توسط OmegA پوشش داده شود.”

پریکورت گفت: هزینه‌های OmegA در سراسر برنامه‌های وزارت دفاع و ناسا مانند ناوگان موشکی هسته‌ای Trident و Minuteman، پرتابگر Antares و سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا تقسیم شده است. وی گفت که مرحله اصلی از نظر شکلی متناسب و عملکرد آن تقریباً با بخش‌های تقویت‌کننده SLS یکسان است.”

OmegA در ساختمان مونتاژ عمودی SLS ناسا، سکوی پرتاب متحرک و سکوی پرتاب آن سهیم است.

کنت رومینجر، معاون مدیرعامل Northrop Grumman برای سیستم پرتاب OmegA، اخیراً گفت که این شرکت فقط به دو یا سه پرتاب نیروی هوایی در سال نیاز دارد تا بتواند از نظر اقتصادی امکان حفظ این پرتابگر را داشته باشد. وی بارها گفته است که OmegA به طور خاص برای پرتاب امنیت ملی طراحی شده است. این شرکت اعلام کرده است که اولین پرواز OmegA در اوایل سال ۲۰۲۱ خواهد بود. وی همچنین خاطرنشان کرد که Northrop Grumman تنها شرکتی در بین رقبا است که به طور عمومی تجاری می‌شود و این اتفاق منجر به “پاسخگویی مالیاتی و شفافیت” بیشتر می‌گردد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.