• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

شرایط نامساعد آب و هوایی، ماموریت حمل بار اسپیس ایکس را به تعویق انداخت

  • کد خبر : 15297
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
شرایط نامساعد آب و هوایی، ماموریت حمل بار اسپیس ایکس را به تعویق انداخت

ماموریت حمل بار اسپیس ایکس به ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) بدلیل شرایط آب و هوایی نامساعد به مدت حداقل ۲۴ ساعت به تعویق افتاد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط SpaceX، موشک Falcon 9 یک کپسول باربری روباتیک Dragon را در ساعت ۶:۲۴ بعدازظهر ۲۴ جولای از مجموعه پرتاب ۴۰ واقع در پایگاه نیروی هوایی Cape […]

شرایط نامساعد آب و هوایی، ماموریت حمل بار اسپیس ایکس را به تعویق انداخت

ماموریت حمل بار اسپیس ایکس به ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) بدلیل شرایط آب و هوایی نامساعد به مدت حداقل ۲۴ ساعت به تعویق افتاد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط SpaceX، موشک Falcon 9 یک کپسول باربری روباتیک Dragon را در ساعت ۶:۲۴ بعدازظهر ۲۴ جولای از مجموعه پرتاب ۴۰ واقع در پایگاه نیروی هوایی Cape Canaval در فلوریدا بایستی پرتاب می‌کرد. موشک Falcon 9 و Dragon هر دو پیش از این ماموریت پرواز کرده‌اند.

طبق گفته نیروی هوایی، ۳۰ درصد احتمال دارد که شرایط آب و هوایی برای این پرتاب مساعد شود و الگوی آب و هوایی در این روز بسیار منحصر به فرد است. جهت جریان باد برای وقوع رعد و برق بسیار تعیین‌کننده است. در حال حاضر، جبهه سرد غیرمعمول در نواحی جنوب شرقی ایالات متحده، جریان فعلی را هدایت می‌کند. همچنین این جبهه سرد، دلیل اصلی رطوبت اضافی در این منطقه است.

افزایش ابرها نیز باعث تشدید نگرانی‌ها شد و در پی آن مقامات هواشناسی، رعد و برق‌ها را به شدت تحت نظر قرار دادند. زیرا، این ابرها می‌توانند بار الکتریکی را برای چند ساعت در خود نگه دارند و موازنه این بار الکتریکی خطر ایجاد رعد و برق، خصوصا در اثر عبور یک موشک از میان آن‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این نگرانی‌ها، شرایط باد نیز باید بررسی شود.

با نزدیک شدن به زمان پرتاب، شرایط آب و هوایی بدتر شد و با توجه به پنجره پرتاب لحظه‌ای، خدمه مجبور شدند پرتاب را به زمان دیگری موکول کنند. فرصت بعدی برای پرتاب این ماموریت، ۲۵ جولای است اما احتمال مساعد شدن شرایط آب و هوایی تقریبا کم است. به گفته مقامات ناسا اگر Falcon 9 در ۲۵ جولای نتواند از زمین بلند شود، فرصت بعدی برای این پرتاب، با توجه به موقعیت ایستگاه فضایی در مدار و همچنین ترافیک ایستگاه، یک آگوست خواهد بود. با این وجود، ناسا و SpaceX همچنان بر روی ثبت تاریخ نهایی کار می‌کنند.

زمانی‌که Dragon پرتاب شود، تقریبا ۵۰۰۰ پوند معادل ۲۲۷۰ کیلوگرم بار برای ایستگاه فضایی حمل خواهد کرد که ۲۵۰۰ پوند معادل ۱۱۳۴ کیلوگرم آن شامل تجهیزات علمی برای انجام چندین آزمایش در ایستگاه فضایی می‌شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.