• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

تصمیم شرکت Rocket Lab برای ساخت سکوی پرتاب دوم در نیوزلند

  • کد خبر : 16737
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲:۱۰
تصمیم شرکت Rocket Lab برای ساخت سکوی پرتاب دوم در نیوزلند

تنها چند روز پس از تکمیل سایت پرتاب جدید در ویرجینیا، شرکت Rocket Lab در ۱۸ دسامبر اعلام کرد که قصد دارد سکوی دوم پرتاب را در سایت اصلی خود در نیوزلند آغاز کند. این شرکت اخیرا کار بر روی ساخت Pad B را در مجموعه پرتاب شماره یک خود در پایگاه جزیره ماهیای نیوزلند […]

تصمیم شرکت Rocket Lab برای ساخت سکوی پرتاب دوم در نیوزلند

تنها چند روز پس از تکمیل سایت پرتاب جدید در ویرجینیا، شرکت Rocket Lab در ۱۸ دسامبر اعلام کرد که قصد دارد سکوی دوم پرتاب را در سایت اصلی خود در نیوزلند آغاز کند.

این شرکت اخیرا کار بر روی ساخت Pad B را در مجموعه پرتاب شماره یک خود در پایگاه جزیره ماهیای نیوزلند آغاز کرده است. قرار است این سکوی پرتاب جدید تا اواخر سال ۲۰۲۰ عملیاتی شود.

پیتر بک، مدیر اجرایی شرکت Rocket Lab در مصاحبه‌ای گفت: تصمیم برای ساخت سکوی پرتاب دوم با توجه به افزایش نرخ پرتاب و پیش‌بینی رشد تقاضا در نظر گرفته شده است. این شرکت شش پرتاب با موشک Electron در سال ۲۰۱۹ انجام داده است، اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ ماهی یک پرتاب داشته باشد و پس از آن به پرتاب‌های هفتگی افزایش یابد.

وی افزود: این سکوی پرتاب جدید به ما در آمادگی برای انجام پرتاب‌های هفتگی و رسیدن به یک پرتاب در هفته کمک می‌کند. این شرکت در حال حاضر، برای بازیابی سکوی پرتاب بین پرتاب‌ها حدود چهار هفته زمان صرف می‌کند که با ساخت این سکوی جدید، زمان بازیابی سکو به دو هفته کاهش می‌یابد.

این سکوی پرتاب جدید همچنین می‌تواند در صورت تعمیر و نگه‌داری سکو، به عنوان رزرو در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ما می‌توانیم یک موشک بر روی یک سکوی پرتاب در حال آماده‌سازی برای پرتاب داشته باشیم و سکوی دیگرمان در حال سرویس و بازیابی و یا تعمیر باشد.

سکوی پرتاب Pad B براساس طرح سکوی پرتاب موجود در مجموعه پرتاب شماره یک و همچنین مدل جدیدی که به تازگی در مجموعه پرتاب شماره ۲ در ویرجینیا تکمیل شده، با اعمال تغییراتی جزئی ساخته خواهد شد. بک پیش از این گفته بود: ساخت سکوهای پرتاب یکی از سخت‌ترین کارهایی است که این شرکت انجام داده است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.