• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

استفاده از تصاویر ماهواره ای در کشف و نقشه‌برداری آلودگی نفتی

  • کد خبر : 14568
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
استفاده از تصاویر ماهواره ای در کشف و نقشه‌برداری آلودگی نفتی

رادارهای سنجش از دور امروزه برای عملیات‌های شناسایی آلودگی نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت نفتی توتال (Total) قصد دارد برای شناسایی این آلودگی‌ها از تصاویر ماهواره های سنتینل-۱آ (Sentinel-1 A) و سنتینل-۱بی (Sentinel-1 B) و فرکانس‌های راداری (باندهای X، L و …) استفاده کند. این شرکت به کمک داده‌ها و تصاویر ماهواره ای مشخصات […]

رادارهای سنجش از دور امروزه برای عملیات‌های شناسایی آلودگی نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت نفتی توتال (Total) قصد دارد برای شناسایی این آلودگی‌ها از تصاویر ماهواره های سنتینل-۱آ (Sentinel-1 A) و سنتینل-۱بی (Sentinel-1 B) و فرکانس‌های راداری (باندهای X، L و …) استفاده کند.

استفاده از تصاویر ماهواره ای در کشف و نقشه‌برداری آلودگی نفتی

این شرکت به کمک داده‌ها و تصاویر ماهواره ای مشخصات آلودگی‌های نفتی ، ضخامت آلودگی و دیگر موارد را بررسی کرده و نحوه انتشار آلودگی‌ها را پیش‌بینی می‌کند.

توتال همچنین از داده‌های منظومه ماهواره‌ای کازمو اسکای‌مد (Cosmo SkyMed)، برنامه سنجشی رادارست (Radarsat) کانادا و ماهواره تراسار ایکس (TerraSarX) آلمان برای راه‌اندازی تاسیساتی به منظور نظارت بر انتشار آلودگی‌های نفتی بهره‌برداری خواهد کرد.

 

منبع: اسپاش

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.