• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
8

انتشار تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک “استارشیپMk1” شرکت “اسپیس ایکس”

  • کد خبر : 15847
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۱۴
انتشار تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک “استارشیپMk1” شرکت “اسپیس ایکس”

“ایلان ماسک” رئیس شرکت “اسپیس ایکس” اخیرا در حساب کاربری خود در توئیتر تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک جدید این شرکت موسوم به “استارشیپMk1” را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، “ایلان ماسک” رئیس شرکت “اسپیس ایکس” اخیرا تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک جدید خود موسوم به “استارشیپ ام کی ۱” (Starship Mk1) را […]

“ایلان ماسک” رئیس شرکت “اسپیس ایکس” اخیرا در حساب کاربری خود در توئیتر تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک جدید این شرکت موسوم به “استارشیپMk1” را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، “ایلان ماسک” رئیس شرکت “اسپیس ایکس” اخیرا تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک جدید خود موسوم به “استارشیپ ام کی ۱” (Starship Mk1) را منتشر کرد.

اکنون اسپیس‌ایکس در حال آماده سازی نمونه بعدی موسوم به “Starship Mk1” برای پرواز مداری است که مهندسان اسپیس‌ایکس در حال سرهم بندی آن در مرکز آزمایش شرکت در جنوب تگزاس هستند.

این شرکت در حقیقت دارای دو تیم اختصاصی است که نمونه‌های اولیه جداگانه‌ای از استارشیپ را توسعه می‌دهند. ایده این است که یک رقابت دوستانه بتواند طرح‌های خلاقانه‌ای ایجاد کند و همه چیز را در این زمینه با خلاقیت و سرعت همراه کند.

در هر حال به نظر می‌رسد که “Starship Mk۱” که هم اکنون در تگزاس در دست ساخت است، اولین نمونه‌ای خواهد بود که از این رقابت بیرون می‌آید.

این شرکت در حال ساخت “Mk۱” در بوکا چیکا و “Mk۲” در ساحل فلوریدا است. Mk۱ و Mk۲ حداقل مجهز به سه موتور رپتور خواهند شد. آزمایش این نمونه‌های اولیه راه را برای پروازهای عملیاتی استارشیپ که قرار است از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود، هموار می‌کند.

هدف از طراحی فضاپیمای “استارشیپ” توسط شرکت اسپیس ایکس ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ است. در ماه ژانویه سال جاری هنگامی که ایلان ماسک تصویری از نسخه آزمایشی “استارشیپ” را منتشر کرد، توجه افراد بسیاری را به این فناوری جلب کرد و اکنون نسخه آزمایشی این فضاپیما با پشت سر گذاشتن چند آزمایش سبب گشته تا شرکت اسپیس ایکس یک گام به تحقق رؤیای گردشگری فضایی و ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ در سال ۲۰۲۴ نزدیک شود.

اسم اولین مسافر استارشیپ “یوساکو مائیزاوا”(Yusaku Maezawa) است. این مرد، یک میلیاردر ژاپنی و موسس یک شرکت “مد و لباس” است. گفتنی است، این مسافر، سفر خود را به تنهایی انجام نخواهد داد. وی به همراه شش تا هشت هنرمند، از قبیل چند معمار، نوازنده، طراح مد و طراحان رسانه‌ای به ماه سفر خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.